خسارت سیل به ۵ شهرستان آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت بارندگی در شهرستان‌های مراغه، میانه، سراب، شبستر و تبریز خساراتی داشته است.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
خسارت سیل به ۵ شهرستان آذربایجان شرقی

به گزارش صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، محمد باقر هنربر افزود: بروز این وضعیت قابل پیش بینی بود و در روز‌های گذشته از طریق رسانه‌ها به شهروندان و نهاد‌های مسئل هشدار داده شده بود و وضعیت استان از نظر وقوع حوادث غیرمترقبه از دیروز تا نارنجی و تا سه شنبه پیش رو زرد است.

وی اضافه کرد: بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی که از دیروز آغاز شده است، موجب مسدود شدن تونل سرچم ـ اردبیل در حوزه استحفاظی به دلیل ریزش کوه شد.

هنربر گفت: جاده قدیم میانه ـ زنجان نیز به دلیل ریزش کوه بسته شده بود که با تلاش نیرو‌های راهداری باز شد و درشهرستان میانه شماری از منازل مسکونی و مغازه‌ها دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یادآوری کرد: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب، در روستا‌های ورزقان، ورنکش، کلهر، ینگجه، تیرآباد، یالقوز آغاج، شیخ احمدلو، قریب دوست و کوه سالار سفلی شهرستان میانه نیز آبگرفتگی منازل مسکونی، معابر و راه‌های روستایی، شکستن تیر‌های برق و خسارت به ادوات کشاورزی از قبیل تراکتور و تعدادی خودرو و موتور سیکلت روی داد.

وی گفت: در شهرستان مراغه، بالاست سد علویان به طرف روستای یای شهری، سیل جاری شد و به بخشی از زمین‌های کشاورزی و راه‌های روستایی خسارت زد؛ همچنین در روستای آرگون شاه وردی کندی بخش خداجوی شهرستان مراغه، سیل جاری شد و به بخشی از اراضی کشاورزی و راه‌های روستایی آسیب وارد کرد.

وی افزود: در روستای یای شهری شهرستان مراغه، یک شهروند به دلیل گرفتاری در سیل، پس از نجات و انتقال به بیمارستان بر اثر شوک ناشی از این حادثه، دچار سکته شد و فوت کرد.

هنربر اضافه کرد: در شهرستان سراب در روستای اسب فروشان نیز سیل جاری و موجب آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر شده است و راه‌های روستایی و اراضی کشاورزی خسارت دیده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: در کلان شهر تبریز نیز تعدادی از زیرگذر‌ها از جمله مقابل هتل مرمر و میدان فهمیده و ستارخان به دلیل آبگرفتگی، مسدود شد.


وی اضافه کرد: در بخش خسروشهر شهرستان تبریز نیز در روستا‌های لاریجان، اسفهلان و قره تپه، تعدادی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی هستند و یک دستگاه پراید آسیب دید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در شهر‌های شبستر و کوزه کنان نیز آبگرفتگی معابر عمومی و تعداد از مغازه‌ها رخ داده است.

کارشناسان هواشناسی، هوای استان را در ساعات آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار