کسب 8 رتبه کشوری درمسابقات قرآن،عترت و نماز

بیرجند(پانا)_مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب هشت رتبه برتر کشور درسی ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت ونمازتوسط دانش آموزن استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب 8 رتبه کشوری درمسابقات قرآن،عترت و نماز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز با بیان این خبر اظهار کرد : 24 دانش آموز استان در مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز که به شکل غیر حضوری از بیست و شششم تیر ماه لغایت ششم مراد ماه سال جاری در دو بخش آوایی به میزبانی استان خراسان رضوی و در بخش پژوهشی به میزبانی استان سمنان برگزار گردید، شرکت کردند. که از این تعداد هشت نفر موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب که مسابقات قرآن ، عترت و نماز هر ساله با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و یادگیری قرآن کریم و تقویت انس دانش آموزان با قرآن ، سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله )و اهل بیت (علیهم السلام ) و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان برگزار می گردد، عنوان کرد: این مسابقات در مرحله آموزشگاه هفته پایانی آذر ماه (هفته قرآن ، عترت و نماز ) آغاز و دانش آموزان برگزیده درمراحل بعدی شهرستانی ، استانی و کشوری با همدیگربه رقابت می پردازند.

رئیس شورای قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با بیان این که علی صالحی نیا از قاین در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم متوسطه اول، موفق به کسب رتبه اول کشور شد؛ اضافه کرد : سید ساجد جلالیان در رشته انشای نماز از همین شهرستان وفاطمه اکبر زاده در رشته ی احکام دختران از سرایان موفق به کسب رتبه دوم کشور شدند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، از کسب رتبه سوم کشور توسط سید حسن سجادی از بیرجند در رشته احکام پسران،افزود : دانش آموزان محمد مهدی خزاعی در رشته تفسیر قرآن کریم از نهبندان،مرصاد مصطفایی در رشته حفظ بیست جزء قرآن کریم از درمیان و مبینا محمودی در رشته حفظ عمومی از شهرستان بیرجند موفق به کسب رتبه پنجم کشور شدند .

شایان ذکر است70 دانش آموز خراسان جنوبی در مرحله مقدماتی کشور،بصورت غیر حضوری در دو بخش آوایی و پژوهشی شرکت کردند که 24نفر جواز حضور در مرحله نهایی دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار