نشست مدیر مکسا شعبه اصفهان با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

اصفهان(پانا)-نشست همایون ناجی اصفهانی مدیر موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان با حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در روز دوشنبه 11 مرداد ماه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست مدیر مکسا شعبه اصفهان با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

همایون ناجی اصفهانی مدیر موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان در این نشست گفت: بر اساس یک وظیفه اخلاقی و دینی امروز در اداره کل اوقاف و امور خیریه حاضر شدیم تا موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان و خدمات آن را معرفی کنیم؛ در راستای اینکه مدیران کل استان نسبت به اقدامات خیر و سلامت این موسسه آگاه شوند.

وی افزود: در نظام سلامت یک خلاء داریم که با لطف و عنایت خداوند متعال و خیرین عزیز در مجموعه مکسا 11 سال است تلاش میکنیم این خلاء را تکمیل کنیم.فرایند درمان در مجموعه سلامت کشور سه مرحله اصلی دارد که شامل: پیشگیری، تشخیص زود هنگام و درمان است؛ اما در کشور های دیگر مراحل بعد از درمان هم وجود دارد و آن مراحل خدمات تسکینی و نقاهت خانه است.موضوع خدمات حمایتی و تسکینی جایی روشن می شود و خود را نشان می دهد که بیمار ناامید و درمانده از همه جا را حمایت می کنیم.

مدیر موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان در ادامه عنوان کرد: در موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان- مکسا، چهار خدمت به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می شود و این چهار خدمت شامل: خدمات درمانگاه به بیماران سرپایی، خدمات در منزل به بیماران بستری در منزل که در این خدمت تیم درمانی، مشاور و... به خانه بیمار اعزام و وی را ویزیت می کنند، تلاش این است که در منزل به بیمار کمک بشود. بخش دیگری از خدمات راهنمایی به صورت تلفنی و همچنین ارائه تجهیزات مختلف به بیمار است.لازم به ذکر است تمام این خدمات به صورت رایگان به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می شود.

همایون ناجی اصفهانی با اشاره به اینکه تمام کوشش و فعالیت مکسا در راستای بالابردن کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است گفت: آرامش دادن به بیماران مبتلا به سرطان و حتی خانواده این عزیزان و همراهی آنها در تمام لحظات یک اصل در مکسا است و وقتی که همه بیمار را رها می کنند ما سعی میکنیم با ارائه خدمات تسکینی و حمایتی همراه و یاور او باشیم تا با بیماری مبارزه کند.

حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در نشست با مدیر موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان ضمن تاکید بر اینکه بر اساس مسئولیت اجتماعی و انسانی خود باید از خدمات بسیار خوب مجموعه مکسا تشکر و قدردانی کنیم گفت: اصولا کارهای که برای نخستین بار آغاز می شود و خدماتی را به مردم ارائه می دهد مثل کار خیر شما می تواند برای مجموعه های مختلف الگو قرار گیرد و یک نهال است که اصلاح می شود و گلخانه بزرگی ایجاد می کند.

وی افزود: بخش های بهداشتی و درمانی اوقاف و امور خیریه با دانشگاه علوم پزشکی استان هماهنگ هستند و ما به صورت مستقیم نمی توانیم در مسائل بهداشت و درمان ورود کنیم، زیرا تخصص مربوط به آن را نداریم. موقوفاتی در حوزه بهداشت و درمان داریم که اصرار بر استفاده از آنها میکنیم تا مجموعه بهداشت و درمان از آن بهره برداری کند.

حجت الاسلام محمد حسین بلک عنوان کرد: ما تلاش میکنیم موقوفی را نگه نداریم و حتما آن را برای استفاده وبهره برداری مطلوب در اختیار مجموعه ها قرار بدهیم. اگر امکانی در اختیار ما باشد و شرایط اجازه بدهد حتما با مجموعه خیریه مکسا هماهنگ می شویم و همچنین اگر اقدامی در حوزه فعالیت خیریه مکسا هست و مجموع اوقاف می تواند کمک کند اعلام کنید تا همراهی شود، مردم عزیز نیز با لطف و نظر خداوند کمک می کنند و این جای شکر دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در کشورهای دیگر زنجیره درمان و ارائه خدمات بهداشتی کامل است و در کشور ما با ابتکار خوب موسسه مکسا امکان تکمیل چرخه با خدمات حمایتی و تسکینی فراهم می شود. ما خیریه مکسا را به زیر مجموعه ها معرفی میکنیم اطلاعات تکمیلی بدهید تا امکان تعامل بهتر فراهم بشود تا بتوانیم به بیماران مبتلا به سرطان کمک بیشتری بکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار