در آخرین روز دولت دوازدهم؛

صالحی: دولت تدبیر و امید سینه خود را سپر بلای ملت و کشور کرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد هیچ یک از دولت‌های جمهوری اسلامی ایران با این حجم از بلایا رو به رو نبوده است.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
صالحی: دولت تدبیر و امید سینه خود را سپر بلای ملت و کشور کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، علی‌اکبر صالحی در نشست رئیس‌جمهوری با مدیران ارشد دولت اظهار کرد: در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی از منجنیق فلک سنگ فتنه می‌بارید. دولت تدبیر و امید سینه خویش را سپر بلای ملت و کشور کرد. هیچ یک از دولت‌های جمهوری اسلامی ایران با این حجم از بلایا رو به رو نبوده است. سیل و زلزله از یک سو و اعمال تحریم‌ها و فشارها و شیوع ویروس کرونا معجونی سخت و زهر آگینی پدید آورد.

وی ادامه داد: بروز و ظهور برخی بداخلاقی‌های سیاسی در داخل بر سختی این امور افزود.

صالحی گفت: به یمن الطاف الهی شرایط لازم برای دستیابی دو پیروزی چشم‌گیر فراهم آمد. اول پیشبرد مذاکرات که به واسطه راهنمایی‌های رهبری و مدیریت آقای روحانی شرایطی پدید آمد که دشمنان ما در خواست‌هایشان ناکام شوند. دوم اینکه بعد از بدعهدی ایالات متحده و خروجش از برجام بسیاری از سیاستمداران دنیا منتظر شرایط علاج‌ناپذیر این دولت بودند اما باید گفت این دولت در میدان جنگ طاقت فرسا از پا در نیامد.

وی همچنین گفت: این جانب به عنوان یکی از دست‌اندرکاران گواهی می‌دهم در پرتوی تدابیر اتخاذ شده توسط نظام اسلامی و تدابیر دولت شرایط‌مان از سال ۹۲ بسیار متفاوت است و صنعت هسته‌ای ما در مسیر رشد روز افزون گام برمی‌دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دشمنان ما مدام می‌گفتند انرژی هسته‌ای در این دولت از بین رفته است اما بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی این واقعیت بر دوستان و دشمنان هویدا شد که بن‌مایه‌های این صنعت ملی از هر گزندی به دور است.

صالحی خاطرنشان کرد: امروز صنعت هسته‌ای کشور با اقتدار و صلابتی روزافزون در مسیر رشد و تعالی گام برمی‌دارد و این در حالی است که دشمنان ما با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مدام بر این ادعای بی‌مبنای خود پا فشاری می‌کردند که در این دولت توان و ظرفیت برنامه هسته‌ای ایران به کلی در سراشیب انحطاط و انهدام افتاده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اینجانب افزون بر این اجازه می‌خواهم تا به این نکته اشاره کنم که بعضی عزیزان شرایط سخت این دولت را درک نکردند و بر خلاف توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اتحاد و انسجام اسلامی و همدلی و هم افزایی ملی از مرزهای نقد مشفقانه و انتقاد منصفانه عبور کردند.

صالحی فزود: ناگفته پیداست که چنین مواجهه و تقابلی با دولت مستقر که در معرض هجوم دشمنان خارجی قرار گرفته است، با روح موازن دینی و مبانی اخلاق اسلامی در تضاد است. اینجانب بر این باورم که چنانچه همه ما قاعده بازی سیاسی را رعایت می‌کردیم و مصالح ملی را بر منافع گروهی و جناحی رجحان می‌دادیم دستاوردهای بیشتری نصیب ایران بزرگ می‌شد.

وی همچنین گفت: در پایان واجب می‌دانم که از زحمات رئیس جمهور جهت صیانت از منافع ملت بزرگ ایران سپاسگزاری کنم؛ اینجانب از آغاز دهه هشتاد و همزمان با ایفای نقش در مقام نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از پیش با توانمندی‌ها و خصوصیات جناب روحانی مواجه شدم و پیش و بیش از هر خصیصه‌ای تیزبینی او در تشخیص فراز و فرود تحرکات دیپلماتیک و فهم عمیق تحولات سیاسی در صحنه جهانی نظر اینجانب را به خود جلب کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی سپس افزود: بدون تردید حسن روحانی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین یاران و حواریون امام خمینی (ره) از سرمایه‌های ارزشمند کشورمان است و بر همه ما فارغ از هرگونه گرایش، عقیده و سلیقه سیاسی فرض است که پاسدار حرمت این بزرگان باشیم و به این حقیقت عیان عطف توجه نماییم که تنها حضرات معصومین و اولیاء دین به زیور عصمت آراسته بوده و از هرگونه سهو و خطا مبرا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار