مذاکرات برجام بعد از تحلیف رئیسی

اولیانوف: همه صحبت‌ها مبنی بر اینکه از صفر شروع کرد یا توافق دیگری را تنظیم کرد، تخیلی بیش نیست

تهران (پانا) - نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین مدعی شد که مذاکرات احیای برجام بعد از تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران از سر گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مذاکرات برجام بعد از تحلیف رئیسی

به گزارش العالم، میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا گفت: تاریخ دقیق مذاکرات درباره توافق هسته‌ای (برجام) هنوز مشخص نیست. این مذاکرات پس از تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران ازسرگرفته می‌شود.

اولیانوف با اشاره به اینکه از روز ۲۰ ماه ژوئن در مذاکرات وین وقفه ایجاد شده است، اظهار داشت: در ابتدا انتظار می‌رفت این وقفه ۱۰ روز بطول بیانجامد اما این پیش بینی تحقق نیافت.

وی افزود: اکنون مشخص است که مذاکرات پس از مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران که برای ۵ ماه اوت برنامه‌ریزی شده است، برگزار خواهد شد.

دیپلمات ارشد روس گفت: تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند مذاکرات برجام ۱۵ یا ۲۰ ماه اوت ازسرگرفته شود و برخی هم معتقدند که ماه سپتامبر و بعضی نیز ماه اکتبر را به عنوان آغاز مذاکرات برجام ذکر می‌کنند.

دیپلمات ارشد روس خاطرنشان کرد: دولت جدید ایران ممکن است موضع خود در مورد برخی مسائل را در مذاکرات برای احیای برجام تغییر دهد.

وی افزود: ما نمی‌دانیم که چه تغییراتی در رویکرد ایران باتوجه به تشکیل دولت جدید این کشور ممکن است رخ دهد. نباید این احتمال را که موضع طرف ایرانی در برخی مسائل مورد بحث در مذاکرات وین تغییر کند، بعید دانست. ما در زمان حاضر از این تغییرات اطلاعی نداریم.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: برجام ممکن است فقط در حالت اولیه احیا شود و معامله جدیددر این مورد امکانپذیر نیست.

اولیانوف گفت: از دیدگاه ما هیچ جایگزین دیگری برای احیای برجام به جز آنچه که در ابتدا مورد توافق قرار گرفته است، وجود ندارد. همه صحبت‌ها مبنی بر اینکه از صفر شروع کرد یا توافق دیگری را تنظیم کرد، تخیلی بیش نیست.

اولیانوف هشدار داد، اگر در این مسیر حرکت شود، ممکن است کسب توافق جدید به درازا بینجامد و حتی ممکن است هیچگاه بدست نیاید. باید به واقعیت‌ها توجه کرد و این واقعیت به این گونه است که احیای برجام در حالت اولیه و بدون هرگونه تغییر در اولویت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقام‌های آمریکایی از یک طرف می‌گویند که به وقفه بوجود آمده در مذاکرات با درک آن می‌نگرند و از سوی دیگر برخی مقام‌های این کشور می‌گویند که در صورت وقفه طولانی، بازگشت به برجام از دیدگاه آنها بی‌معنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار