۳۰۰ کیلومتر آزادراه در هفته‌های پیش‌رو افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از فتتاح ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در هفته‌های پیش رو خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ کیلومتر آزادراه در هفته‌های پیش‌رو افتتاح می‌شود

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی گفت: پروژه ای که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، یک تقاطع غیر همسطح است که آزادراه اصفهان-تهران را به مجتمع متصل می‌کند.

وی ادامه داد: احداث این تقاطع غیر همسطح یک نیاز دیرینه بوده و از سالها پیش مطرح بوده است. اکنون در این دوره و با توجه به همتی که سازمان انرژی اتمی دارد، به یاری خدا عملیات احداث این تقاطع غیر هسطح آغاز می‌شود.

اسلامی افزود: احداث این تقاطع کمک می‌کند که عبور و مرور و دسترسی به مجتمع تسهیل و ایمن شود و بتواند یک راه سریع‌تر و روانتر فراهم کند. اکنون رفت و آمد هم به اصفهان و هم به تهران از راه درجه دو انجام می‌شود که احداث این تقاطع دسترسی و رفت و آمد مجتمع به آزادراه را تسهیل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به توسعه شبکه راه‌های کشور در دولت تدبیر و امید گفت: در کل کشور شبکه آزادراهی حدود ۲۸۰۰ کیلومتر آزادراه است که در ابتدای کار دولت این رقم ۲۱۰۰ کیلومتر بود.

وی ادامه داد: در هفته‌های پیش رو ۳۰۰ کیلومتر آزادراه دیگر افتتاح می‌شود و میزان آزادراه‌های کشور به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

اسلامی افزود: همین میزان آزادراه نیز در دست مطالعه و اجرا قرار دارد. در مورد بزرگراه نیز تقریبا سالی ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه احداث شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: این یک نهضت است که بتواند ایمنی، سرعت و کیفیت را برای صنعت حمل‌ونقل کشور و آمد و شد مردم به ارمغان بیاورد.

وی افزود: در کشور بیش از ۲۱۰ هزار کیلومتر راه آسفالته وجود دارد، اما تقریبا ۸۵ درصد تردد روی ۱۵ درصد راه‌ها انجام می‌شود. برای ما اولویت ارتقای سطح سرویس در راه‌های پر تردد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار