رخشانی مهر بیان کرد

کاهش زمان اجرای پروژه‌های مدرسه‌سازی به ۳ سال

مشارکت بنیاد برکت در ساخت مدارس موجب توسعه عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح ۱۵۰ مدرسه برکت گفت بنیاد برکت با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و مشارکت در مدرسه‌سازی توانسته است همراه با سازمان نوسازی مدارس کشور در توسعه عدالت آموزشی گام بردارد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش زمان اجرای پروژه‌های مدرسه‌سازی به ۳ سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح 150 مدرسه برکت که با حضور محمد مخبر‌دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در محل مدرسه شهید «نصرت الله سیری» پاکدشت برگزار شد؛ ضمن تبریک ایام و اعیاد فرخنده ماه ذی‌الحجه، گفت: مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مدرسه‌سازی نشانگر انتخاب هوشمندانه و دقیق مسئولین آن است که برگرفته از رویکرد و مطالبه مقام معظم رهبری به این موضوع است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اتخاذ شیوه مدیریتی جهادگرانه و هدفمند خود به دور از هرگونه حاشیه توانسته است در بزنگاه ها و موقععیت های حساس عملکرد درخشانی داشته باشد، اظهار کرد: بنیاد برکت با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و مشارکت در مدرسه سازی توانسته است همراه با سازمان نوسازی مدارس کشور در توسعه عدالت آموزشی گام بردارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه به موضوع شیوع و یروس کرونا اشاره کرد و گفت: در آن اوضاع بحرانی که بسیاری از مدیزان و مسئولیتن کشور درک درستی از شرایط نداشتند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با ورود به این حوزه ابتدا با تولید ماسک و دستگاه های اکسیژن ساز و پس از آن با تولید واکسن افتخار بزرگی برای کشور رقم زد.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه متوسط مدت زمان اجرای پروژه های عمرانی در کشور تا ۱۴ سال هم رسیده است، تصریح کرد: مدت اجرای پروژه های مدرسه‌سازی ۹ سال بود که اخیراً با تلاش های صورت گرفته به 3 سال کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بسیاری از پروژه‌هایی در سال 1397 و 1398 افتتاح شد طرح‌هایی بودند که در سال‌های 1391 و 1392 آغاز شده بودند و اما اکثر پروژه‌هایی که امروزه به بهره‌برداری می‌رسند در سال‌های 1397 و 1398 کلنگ زنی شده اند که بیانگر افزایش سرعت اجرای پروژه های مدرسه سازی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به موضوع ساخت مدارس با رویکرد مدیریت سبز تاکید کرد که با توجه به مسئله انرژی و محیط زیست اجرای این پروژه ها بسیار حائز اهمیت است و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این زمینه پیشتاز بوده است، به طوری که هم اکنون 33 پروژه آموزشی با رویکرد مدیریت سبز در حال اجراست که نخستین نمونه آن به زودی در اهواز به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار