واکسیناسیون 70 درصدی افراد بالای 58 سال در شهرستان نایین

اصفهان(پانا) _ فرماندار شهرستان نایین گفت تا کنون ۱۳ درصد کل جمعیت و بالغ بر ۷۰ درصد افراد ۵۸ سال به بالا در شهرستان نایین واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون 70 درصدی افراد بالای 58 سال در شهرستان نایین

جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان نایین با حضور فرماندار شهرستان ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

نصرتی فرماندار شهرستان نایین در این جلسه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و میلاد با سعادت امام موسی کاظم علیه السلام عنوان کرد بسیاری از اصناف تحت فشار هستند و متاسفانه به دلیل محدودیت ها برای دولت و مباحث معیشتی و وضعیت نامناسب اقتصادی دولت به واسطه تحریم‌های ظالمانه اجرای صددرصدی پروتکل ها سخت است.

نصرتی افزود : ما موظف هستیم تمام تلاش خود را در جهت رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها ، ضمن مدارای حداکثری با مردم به کار گیریم . وضعیت شهرستان نسبت به پیک های قبلی قابل قبول تر است اما این موضوع دلیلی بر عدم رعایت پروتکل ها نیست و ما با توجه به شرایط شهرستان و مشکلات اصناف و مشاغل مختلف نسبت به فعالیت صنوف ،اماکن ورزشی وآموزشگاه ها با اجرای محدودیت های ویژه تصمیمات جدیدی اتخاذ و اجرا خواهیم کرد. همچنین تا کنون بیش از 300 مورد تسهیلات کرونا برای حمایت از اقشار و صنوف مختلف آسیب دیده از کرونا پرداخت گردیده و بیش از 6 هزار بسته معیشتی نیز تحت عنوان کمک های مومنانه در میان اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا در شهرستان نایین توزیع شده است.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان نایین خاطرنشان کرد: سومین هفته متوالی است که در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته ایم.از ابتدای این بیماری تاکنون ۵۲۰۰ مورد تست pcr در شهرستان نایین انجام گردیده که از این تعداد، ۲۱۰۰ تست مثبت بوده است همچنین در یک هفته گذشته ۴۱درصد تست ها مثبت شده است به طوری که در طول یک ماه گذشته ۱۶ درصد تست ها مثبت بوده است و بر اساس شواهد و قرائن موجود ویروس نوع دلتا که سرایت بالایی نیز دارد در شهرستان شیوع پیداکرده است . همچنین تعداد کل بیماران بستری از ابتدای بیماری کرونا در بیمارستان حشمتیه ۱۲۰۰ نفر بوده است و متاسفانه تا کنون ۵۸ نفر با تست قطعی مثبت در شهرستان نایین فوت شده اند.

نصرتی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماران که در آی سی یو بستری شده اند بالای ۶۰ سال سن داشته اند ولی در حال حاضر با روند انجام واکسیناسیون شاهد کاهش بستری افراد‌مسن می باشیم .در هفته گذشته ۲۴ نفر در بیمارستان حشمتیه بستری شده اند که ۱۶ نفر آنها دارای تست مثبت بوده اند و در حال حاضر نیز شش نفر در بخش کرونا بیمارستان بستری هستند . متاسفانه رعایت پروتکل ها از شروع تابستان در شهرستان به حدود ۵۰ درصد رسیده است که این نیز بسیار خطرناک می باشد چرا که ظرفیت پذیرش بیمارستان حشمتیه در بخش کرونا نهایتا ۴۰ نفر است.

فرماندار شهرستان نایین همچنین در خصوص تعداد واکسیناسیون انجام شده در شهرستان عنوان کرد :تا کنون حدود ۵ هزار نفر واکسن را دریافت کرده اند که حدود ۱۳ درصد کل جمعیت شهرستان را شامل می‌شود و همچنین ۳ درصد هر دو نوبت واکسن را دریافت نمودند. همچنین در خصوص واکسیناسیون گروه‌های سنی هدف( ۵۸ سال به بالا ) تاکنون حدود ۷۰ درصد واکسن دریافت کردند و متأسفانه ۳۰ درصد از این گروه سنی اعتقاد به واکسن نداشته و حاضر به تزریق واکسن نمی باشند که امیدواریم با فرهنگ سازی و پیگیری خانواده های این افراد بتوانیم با جلب رضایت آنها نسبت به واکسیناسیون کلیه افراد جامعه هدف اقدام کنیم.

او در پایان افزود: متاسفانه برخی از مراسمات جشن و همچنین برخی مراسمات مذهبی بدون رعایت پروتکل‌ها و بدون هماهنگی برگزار می‌شود که این می‌تواند بسیار اوضاع را حاد کند.

در برگزاری مراسم جشن و همچنین عزاداری ها و مراسم مذهبی حتماً باید با ستاد کرونا هماهنگی به عمل آید ولی متاسفانه طی هفته گذشته شاهد برگزاری برخی مراسمات جشن خصوصا در اعیاد مذهبی با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و با ازدحام شدید جمعیت بودیم ما باید به عنوان یک شیعه جان افراد را حق الناس بدانیم و نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که جان مردم به خطر بیفتد.

توکلی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین نیز در این جلسه عنوان نمود :نباید در اجرای پروتکل ها همه فشار را بر دوش اصناف بیندازیم چرا که در شرایط فعلی اقتصادی مردم خصوصا کسبه با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب نایین اظهار داشت: در خصوص برگزاری مراسمات جشن با توجه به اینکه هم تالار ها باید در خصوص پذیرایی پیشبینی لازم را نمایند و از پیش اقدام به خرید اقلام خوراکی نمایند و هم صاحبان مراسم نیز باید تدارکات جشن را بیندیشند باید به گونه ای این موضوع مدیریت شود تا ضمن رعایت پروتکل ها باعث بروز مشکل برای مردم نشویم.

توکلی خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی موارد که مانع انجام برخی مراسمات مذهبی بر اساس قانون و مصوبات ستاد ملی کرونا می شویم به مقابله با ولایت و دین متهم می شویم ولی رعایت قانون و حفظ جان مردم برای ما در اولویت است و با افرادی که بدون هماهنگی در صدد قانون گریزی باشند برخورد قانونی خواهیم نمود و این آمادگی وجود دارد تا با جدیت به اعمال قانون بر اساس مصوبات ستاد کرونا بپردازیم.
او در پایان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید با دقت بیشتری نسبت به جریمه افرادی که تردد غیر ضرور می کنند اقدام کنند و مشکلات افرادی که با مجوز تردد نموده و به اشتباه جریمه شده اند مرتفع شود.

مریم دهقانی/خبرگزاری پانا /نایین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار