ابتکار مطرح کرد؛

نگرانی بانوان اهل سنت درخصوص «کودک همسری»

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به نشست‌های این معاونت با علمای اهل سنت در خصوص بررسی «احوال شخصیه زنان اهل سنت کشور در موضوعات فقهی» نظیر کودک همسری و ترک تحصیل برخی دختران دانش‌آموز گفت در این نشست‌ها علماء اهل سنت و مولوی‌ها رویکرد مثبت و تلاش برای حل معضلات و مشکلات بانوان اهل سنت داشتند.

کد مطلب: ۱۲۰۳۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی بانوان اهل سنت درخصوص  «کودک همسری»

معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در نشست بررسی احوال شخصیه زنان اهل سنت کشور در موضوعات فقهی، طلاق ثلاثه و اجرت المثل اظهار کرد: این نشست چهارمین نشست بررسی حقوقی احوال شخصیه زنان اهل سنت است. اولین نشست در کردستان برگزار شد که نشستی تخصصی با حضور صاحب نظران و حقوق‌دانان بود. مباحث مفصلی در این زمینه شکل گرفت و نتایج آن این بود که که قرار شد رایزنی‌هایی با علماء و مولوی‌های اهل سنت صورت بگیرد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: نشست دوم در شهر زاهدان و با حضور مولوی عبدالحمید و تعدادی از مولوی‌ها برگزار شد، به موضوعات و مطالبات اهل سنت و به طور خاص به بحث کودک همسری پرداخته شد. کودک همسری خیلی مورد نگرانی از طرف بانوان اهل سنت پیرانشهر و زاهدان و نقاط مختلف بود و صحبت‌های خوبی جناب مولوی و همکاران در ارتباط با اصل احکام شریعت و برداشت‌های نادرست از آن داشتند.

ابتکار ادامه داد: جلسه سوم در استان گلستان و شهر آق‌قلا برگزار شد. موضوعاتی همچون علاقه‌مندی بانوان برای حضور در مساجد هنگام نماز جماعت، کودک همسری و ترک تحصیل طرح شد که با رویکرد مثبت مولوی آق قلا مواجه شدیم. قرار بود حدود شش ماه پیش نشست چهارمی نیز داشته باشیم که به دلیل پاندمی کووید ۱۹ و بیماری خانم رحمانی و در نهایت از دنیا رفتن و از دست دادن ایشان وقفه‌ای در این نشست افتاد و اکنون این نشست برگزار می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به کتاب «بانوی اول» کهبا تلاش این معاونت منتشر شده است، گفت:خداوند توفیق تدوین یک پژوهش درباره زندگی بانوی اول اسلام یعنی حضرت خدیجه (س) را به ما داد. ابهامات زیاد در زندگی ایشان به دلیل برخی شبهات تاریخی وجود دارد که با پژوهشی جامع و با بررسی بیش از ۷۰ مورد کتاب اهل سنت، شیعه و به زبانهای فارسی و عربی و انگلیسی پژوهش خوبی تدوین شد و توسط یکی از پژوهشگران جوان داستان زندگی حضرت خدیجه (س) به عنوان یک داستان خوب برای تمام انسانها تدوین شد. داستان زندگی حضرت خدیجه (س) می‌تواند الهام بخش برای تمام انسانها باشد و به دختران امروز کمک و سرمشقی برایشان قرار گیرد.

ابتکار گفت: ما توجه کافی به این شخصیت بزرگ جهان اسلام نداشتیم که در دوره نوجوانی خود توانمندی و خلاقیت و توان کاری خود را نشان می‌دهد. زن موفق و کارآفرینی که بزرگ ترین تاجر جزیره‌العرب می‌شود و تجارت حلال داشته است و به نحوه داد و ستد با حساسیت برخورد می‌کرده است بنابراین باید پایه گذار تجارت حلال را شخصیت حضرت خدیجه (س) قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار