نقش فرهنگیان در ترویج فرهنگ غدیر بی‌بدیل است

یاسوج (پانا)- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت فرهنگیان نقش مهم و بی‌بدیلی در ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر در جامعه  دارند.

کد مطلب: ۱۲۰۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش فرهنگیان در ترویج فرهنگ غدیر بی‌بدیل است

حجت الاسلام سید رضا افتخاری در نشست تخصصی تبیین فرهنگ غدیر در جلسه شورای هنرستان حضرت آیت‌اللّه ملک حسینی یاسوج گفت: غدیر نشات گرفته از فطرت پاک انسانی است که در بستر فطرت سالم تمام خوبیها معنا پیدا می کند.
وی گفت: قله فرهنگ غدیر توحید است که با کسب دانایی و عمل کردن به آن دانش در بستر فطرت سالم معنا پیدا می کند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امام راحل عظیم الشانمان با وجود ظالمان و مستکبران در آن روزگار، با تکیه بر فرهنگ غدیر و فطرت پاک انسانی توانست مردم را راهنمایی و هدایت کند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در جهان شد.
حجت السلام افتخاری ، با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان در آستانه عید بزرگ غدیر اظهار کرد: معلمان نقش مهم و تاثیر گذاری در تربیت افراد جامعه دارند که در زندگی شخصی و اجتماعی آنها به خوبی رفتار معلمان به عنوان یک الگو نمایان می شود.
وی ، تعهد، مسئولیت پذیری، تمرین کار گروهی، جمعی و پرورش خلاقیت و نوآوری در میان دانش آموزان را از رسالت‌های مهم فرهنگیان عنوان کرد و گفت: معلمان در ترویج شعائر دینی و اخلاقی و آموزش فضیلت‌های انسانی نقش برجسته‌ ای دارند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر وتشکر از اقدام خلاقانه وابتکاری مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج در برگزاری نشست تخصصی تبیین فرهنگ غدیر گفت: فرهنگ زیبای غدیر که امیدآفرینی از شاخص‌های آن است اسلام را بیمه و باعث تداوم حرکت رو به پیشرفت نظام اسلامی در عرصه های مختلف شده و خواهد شد.
حجت السلام افتخاری، تاسیس هنرستان کشاورزی را متناسب بر ظرفیتهای استان کهگیلویه وبویراحمد دانست و خواستار تقویت این هنرستان برای آموزش های کیفی و مهارتی به دانش آموزان شد.
وی نامگذاری هنرستان کشاورزی به نام حضرت آیت الله ملک حسینی را کاری ارزشمند و ماندگار عنوان کرد و گفت: آیت الله ملک حسینی خدمات زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی جامعه داشت که زنده نگه داشتن یاد و نام این شخصیت برجسته و عالم دینی یک ضرورت است.

در این نشست رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد با تبریک عید سعید غدیر گفت: عید بزرگ غدیر فرصتی مغتنم برای تشریح مساله امامت و ولایت در سطح جامعه است.
کاووس کشاورز افزود: در واقعه با عظمت غدیر پیامبر اکرم (ص) سرنوشت امت اسلامی را برای همیشه مشخص کرد و دین امت اسلام را با تبلیغ فریضه ولایت کامل ساخت.
وی با تقدیر وتشکر از فعالیتهای خوب آموزشی و فرهنگی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج در سالهای اخیر گفت: گرامیداشت مناسبتهای ملی و مذهبی در مدارس گام موثری برای ارتقاء آگاهی دانش آموزان و معلمان است که به خوبی در این هنرستان مورد توجه قرار گرفته و در خور تحسین است.

واقعه وحدت آفرین برای نوجوانان و جوانان تبیین شود

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در نشست با تبریک عید بزرگ ولایت به امت اسلامی گفت: عید غدیر، کاشتن بذر ولایت در جانهاست که پیامبر اکرم (ص) با معرفی مولا علی (ع) و گفتن «مَنْ کُنْتُ مَولاهُ فَهَذا عَلِیٌ مَوْلاهُ» ولایت را به دنیا شناساند.
سید قدرت الله موسوی ارشد ، عید غدیر را عیدالله اکبر و عید آل محمد (ع) دانست وگفت: در بین وقایع تلخ و شیرین دوران بیست وسه ساله نبوت پیامبر (ص) تنها واقعه غدیر است که دارای خصایص منحصر به فرد است و چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می کند.
وی با بیان اینکه واقعه غدیر باید سرمشق و الگوی همگان باشد اظهار کرد: واقعه غدیر وحدت آفرین است و باید بیش از گذشته نسبت به تببین و تشریح این جریان بصورت علمی، منطقی و عقلانی پرداخت.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، با تقدیر از پیگیری های مجدانه ، تعامل و ارتباط خوب مدیر هنرستان آیت الله ملک حسینی با سایر دستگاه‌ها تاکید کرد: لازم است ماهیت واقعه غدیر خم در تاریخ اسلام به خوبی برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بهتر و بیشتر تبیین شود.

ضرورت معطر کردن جامعه به شمیم عطر دل انگیز غدیر

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی یاسوج نیز در این نشست با تبریک عید بزرگ ولایت، توجه به آموزش و مسائل فرهنگی را از مهمترین رویکردهای آموزش وپرورش دانست و گفت: رسالت ما در آموزش و پرورش تربیت انسان در همه ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی است که تا دانش اموزان علاوه بر تحصیل با آموزه ای دینی و اخلاقی به خوبی آشنا شوند.
سید ولی موسوی ، تعامل با سایر دستگاه های فرهنگی، برای کمک به ارتقا آموزش و دانش افزایی معلمان و دانش آموزان در حوزه های مختلف پرورشی و تربیت دینی را یاداور شد و گفت: تلاش می کنیم با هم افزایی و رویکرد تعاملی با دستگاه‌های فرهنگی گامی هر چند کوچک در راستای ترویج فرهنگ غنی دینی و اسلامی و زنده نگه داشتن شعائر دینی در جامعه برداریم.
وی با اشاره به اینکه عید غدیر خم تجلی‌ گاه امامت و ولایت است خاطرنشان کرد: امروز همه وظیفه داریم در هر جایگاهی که هستیم مروج ترویج فرهنگ ولایت و معطر کردن جامعه به شمیم عطر دل انگیز غدیر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار