رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر:

خودکفایی و خودباوری خانواده‌های نیازمند از اهداف اصلی دفاتر نیکوکاری است

اسلامشهر (پانا) - مراسم افتتاح دفتر نیکوکاری سیدالشهدا(ع) شهرستان اسلامشهر، با حضور فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)، رئیس شورای شهر، رئیس کمیته امداد و سایر مسئولان اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
خودکفایی و  خودباوری خانواده‌های نیازمند از اهداف اصلی دفاتر نیکوکاری است

در مراسم افتتاح دفتر نیکوکاری سیدالشهدا(ع) شهرستان اسلامشهر، مظاهر کمال پور از اعضای این دفتر در سخنانی اظهار کرد: دو سال از تاسیس این نهاد با همکاری کمیته امداد و پشتیبانی سپاه اسلامشهر و مردم خیر می‌گذرد، اما اکنون به طور رسمی این دفتر افتتاح شد.

وی در رابطه با اهداف اصلی دفتر نیکوکاری بیان کرد: ما نمی‌خواهیم تعداد نیازمندان بیشتر شود، بلکه سعی داریم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

کمالپور ادامه داد: تاکنون 196313 بسته معیشتی توزیع شده است و تدارک برای 20 ازدواج آسان در روز عید غدیر را داریم. همچنین تهیه 400 مورد جهیزیه را در دستور کار داشتیم. در عید قربان هم 150 راس گوسفند ذبح شد و 1990 نفر نیازمند واقعی در سامانه بسیج سازندگی سپاه اسلامشهر ثبت شدند.

کمالپور افزود: ما برای زلزله‌زدگان سی سخت 100 میلیون تومان کمک نقدی واریز کردیم. هم‌اکنون نیز کارگاه تولیدی ماسک و تهیه لوازم ضدعفونی و لباس پرستاری را راه‌اندازی کرده‌ایم.

در ادامه غضنفرپور رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی گفت: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و اولین بار پس از سال ۵۷ به دستور امام راحل کمیته امداد و سپاه تشکیل شد و اینها برای نظام اسلامی ما افتخارآفرین شدند و دغدغه امام راحل این بود که به نیازمندان واقعی رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر مراکز نیکوکاری در شهرستان اسلامشهر تشکیل شده و شناسایی خانواده‌ها و مردم با حفظ شخصیت آنها در رأس امور است و در این مراکز بحث شناسایی نیازمند و محروم واقعی داریم که با همکاری پایگاه‌های بسیج مساجد ۲۸ مرکز نیکوکاری اکنون در اسلامشهر وجود دارد و سعی می‌شود تا پایان سال به 60 مرکز افزایش پیدا کند که در محلات به صورت خودگردان محرومین شناسایی شوند و به آنها کمک کنیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر تأکید کرد: ما در کمیته امداد با شش مددکار، 4300 پرونده داریم و 800 پرونده هم از کارگران فصلی در دوران کرونا به ما اضافه شدند. ما نیاز به همکاری دفاتر نیکوکاری داریم و سعی می‌کنیم عزت و منزلت نیازمندان واقعی را حفظ کنیم و خودکفایی و خودباوری را به خانواده‌ها القا کنیم و همه اینها با همکاری مسئولان در سطح شهرستان اسلامشهر امکان پذیر است.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار