لیگ برتر ایران

قهرمان لیگ برتر بیستم معرفی شد؛ همان همیشگی

سایپا سقوط کرد

تهران (پانا) - پرسپولیس یکبار دیگر قهرمان لیگ برتر ایران شد تا با پنج قهرمانی متوالی اقتدار این تیم در فوتبال ایران ادامه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
قهرمان لیگ برتر بیستم معرفی شد؛ همان همیشگی

پرونده بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری ۸ بازی همزمان از هفته سی‌ام بسته شد.
در مهم‌ترین بازی این هفته که برای تعیین تیم قهرمان بود، پرسپولیس که به شهر قدس در غرب تهران رفته بود، در دیداری خارج از خانه مقابل پیکان تهران با گل‌های مهدی عبدی و احمد نوراللهی به پیروزی دو بر صفر رسید تا برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود.
اما سپاهان اصفهان که کورسوی قهرمانی داشت در ورزشگاه آزادی مهمان شاگردان فرهاد مجیدی در تیم استقلال تهران بود. طلایی‌پوشان که دومین تیم پر افتخار فوتبال ایران هستند، در این بازی هر چند به برتری دو بر یک رسیدند اما با همان نایب قهرمانی مسجل شده به کار خود پایان دادند.
در سمت دیگر جدول که فرار از سقوط بین سه تیم در جریان بود، تراکتور تبریز خیال همه را راحت کرد. در روزی که سایپا برای بقا نیاز به برد داشت، در تبریز مقابل شاگردان فیروز کریمی تن به شکست سنگین پنج بر یک داد تا برای اولین بار در تاریخ از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کند. البته این برد باعث شد تا تراکتور در جدول به لطف تفاضل گل بهتر از گل گهر سیرجان چهارم شده و امیدوار باشد در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به تراکتور برسد ‌

ذوب آهن اصفهان دیگر تیم مدعی سقوط هم در دیداری خانگی مقابل مس رفسنجان یک بر صفر شکست خوردند اما به لطف تفاضل گل در لیگ برتر ماندند. نفت مسجد سلیمان یکی دیگر از تیم‌های در خطر سقوط نتیجه‌ای بر خلاف دو تیم دیگر گرفت و در اراک توانست آلومینیوم را یک بر صفر شکست دهد.
اما در دیگر بازی‌ها، گل گهر سیرجان مقابل نساجی قائمشهر با تساوی دو بر دو متوقف شد. پدیده در دیدار با سایپا به تساوی بدون گل رضایت داد. صنعت نفت آبادان هم در جدال با تیم سقوط کرده ماشین‌سازی تبریز به برتری دو بر یک دست یافت ‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار