حجت الاسلام پژمانفر:

قضاوت دیگران از مشهد، مبنای قضاوتشان درباره میهن اسلامی است

خبرگزاری پانا: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی باشاره به اهمیت و حساسیت های وضعیت فرهنگی مشهدالرضا(ع) به ویژه در چشم بیگانگان گفت: باید دانست که قضاوت خارجی ها و دیگران از مشهد، مبنای قضاوتشان درباره میهن اسلامی است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگویی اظهار کرد: شرایط مشهد با سایر شهرهای کشور متفاوت است و باتوجه به حجم زائر و گردشگر ایرانی و غیرایرانی این شهر، باید به لحاظ زیرساخت های فرهنگی آن کامل باشد.

وی ادامه داد: درصورت مناسب بودن رفتار مردم مشهد و زیرساخت های فرهنگی آن، مشهد می تواند به عنوان نمونه و الگو برای شهرهای دیگر و دیگر شهرهای جهان اسلام قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: درواقع به فرهنگ شهر مشهد، یک نگاه فرامرزی وجود دارد که برنامه ریزی های ویژه فرهنگی در همین سطح را نیاز دارد و با اینکه ارگان های متولی در این زمینه ورود مناسبی داشته اند اما هنوز به لحاظ ساختار، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنوع فرهنگی مشهد در هیچ کجای کشور دیده نمی شود و این مورد، هم یک نقطه تهدید و هم یک نقطه فرصت است.

وی ادامه داد: تنوع یادشده، از این جهت نقطه فرصت است که این خرده فرهنگ ها می توانند هم افزا باشند و از سویی این اختلاف های فرهنگی، می تواند زمینه های چندپارگی فرهنگی در مشهد را به وجود بیاورند و مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی و اجتماعی شهر، باید در اقداماتی جدی تر در هم گرایی فرهنگی انجام دهند.

وی با اظهار خوشحالی از ابراز توجهات دولت جدید به شهر مشهد اذعان کرد: اظهار نظرهای وزرای جدید دریچه های جدیدی را از توجه به مشهد را به ساکنان و زائران این شهر باز می کند.

پژمانفر تاکید کرد: همانطور که ذکر شده است باید در مسائل فرهنگی شهر مشهد به مسائل زیرساختی این شهر توجه ویژه شود زیرا کوتاهی در این زمینه سبب به وجود آمدن عقب افتادگی های اساسی و نگاه منفی به پایتخت معنوی ایران اسلامی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار