مدیر آموزش و پرورش ملارد:

عدالت آموزشی از اهداف عالیه فرهنگیان شهرستان ملارد است

ملارد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد عنوان کرد موضوعاتی همچون فضاهای آموزشی و تامین منابع انسانی با توجه به افزایش روزافزون جمعیت دانش‌آموزی از چالش‌های پیش‌روی شهرستان ملارد خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۰۳۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی از اهداف عالیه فرهنگیان شهرستان ملارد است

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد در خصوص برگزاری سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، گفت: این اجلاس در سال جاری با شعار نصیب برابر آموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت تمام ساختی در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور مقام عالی وزارت به منظور هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر در حال برگزاری است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد گفت: این شهرستان با جمعیت دانش آموزی ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفری و کادر آموزشی و معلمان حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفری در ۲۹۵ شیفت مدرسه با تراکم دانش‌آموزی ۳۲ نفر در هر کلاس، یکی از متراکم‌ترین مناطق آموزشی در سطح کشور و استان تهران است.

او با اشاره به تلاش در راستای تحقق شعار نصیب آموزشی، افزود: احداث ۱۸ پروژه آموزشی در قالب ۲۰۵ کلاس در سطح شهرستان ملارد در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به همت خیران مدرسه ساز، اداره کل نوسازی آموزش و پرورش استان تهران و مسئولان شهرستان در حال پیگیری است که از این رقم ۶ آموزشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۱۲ مدرسه نیز در دست احداث است.

رضایی‌فر همچنین به آمار ۹۸ درصدی دسترسی دانش آموزان این شهرستان به آموزش مجازی و شبکه شاد اشاره کرد گفت: با توجه به مسئله همه‌گیری بیماری کرونا، بسط آموزش مجازی دانش‌آموزان در دستور کار شورای آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفت که در همین راستا با همکاری خیرین و نهادهای مختلف و حتی فرهنگیان 285 دستگاه تبلت و تلفن هوشمند در اختیار دانش آموزان کم‌بضاعت قرار گرفت.

رضایی‌ فر بر اجرای طرح‌های مختلف برای تداوم تحصیل دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند تأکید کرد و ادامه داد: برای بهره‌مندی این دانش‌آموزان در کنار مدرسه مجازی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در شبکه‌های مختلف، با همکاری و تلاش مدیران و معلمان، طرح راهبران آموزشی و ارائه طرح درس به دانش‌آموزان اجرایی شد و در برخی موارد در صورت نیاز دانش‌آموز در بخش‌های روستایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دریافت آموزش‌های لازم در مدرسه حضور یافت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد تلاش همکاران فرهنگی به منظور تولید محتواهای آموزشی در پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی را ستودنی خواند و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری آموزش مجازی دو هزار و هشتصد نوآموز در برنامه شاد تحت عنوان آوای کودکانه به صورت رایگان صورت پذیرفت.

این مقام مسئول با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های آموزشی ملارد در سال‌های آینده، گفت: در حوزه مشکلات آموزشی، قطعا مهم‌ترین بحث در حوزه فضاهای آموزشی و ساخت مدارس است که با توجه به افزایش روزافزون مهاجرت به غرب استان تهران و استقرار جمعیت در شهرستان ملارد، نیاز به ساخت کلاس‌های درس متعدد برای پاسخگویی به نیاز جامعه وجود دارد.

او ادامه داد: در مناطق سرآسیاب و مارلیک حتی تراکم دانش آموزی به ۴۰ نفر در کلاس می‌رسد و خوشبختانه در بخش صفادشت درصد فضاهای آموزشی مطلوب است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد تصریح کرد: علاوه بر اینکه جذب نیروی انسانی متناسب با خروج نیرو به دلیل بازنشستگی یا افزایش کلاس‌های درس نیست، نقل و انتقالات همکاران فرهنگی به سایر مناطق به دلایل مختلف بیشتر می‌شود که بایستی تدبیری اساسی در راستای این موضوع از سوی مقامات عالی صورت پذیرد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار