دبیر ادبیات مدرسه استعداد درخشان آموزش و پرورش رودهن:

فواید مطالعه در اوقات فراغت

رودهن(پانا)- دبیر ادبیات مدرسه استعداد درخشان آموزش و پرورش رودهن تاکید کرد اساس و زیربنای شخصیت انسان در سنین کودکی پایه‌گذاری می‌شود و آموخته‌های این دوران، تأثیر عمیقی بر آینده شخص دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
فواید مطالعه در اوقات فراغت

یاشار نجفی دبیر ادبیات مدرسه استعداد درخشان آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا گفت: «خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است. محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.»

او ادامه داد: «اولین نهادی که در آن، کودک با کتاب و کتابخوانی، انس می‌گیرد، خانواده است. پدر و مادر، بهترین معلم کودک هستند که باید شوق مطالعه را در او تقویت کنند. همچنین در منازل باید محلی اختصاصی برای کتابخانه در نظر گرفته شود. اگر والدین و افراد بزرگتر خانواده به مطالعه علاقمند باشند، فرزندان آنها نیز، که همواره از اثرات طبیعی روابط عمیق عاطفی حاکم در خانواده‌های ایرانی برخوردار هستند، با کتاب، بیشتر و بهتر آشنا شده و به مطالعه و کتابخوانی، عادت می کنند.»

نجفی بیان کرد: «اگر بتوانیم مطالعه را در انسان به صورت عادت درآوریم دیگر ارتباط او با جهان دانش و آگاهى سخت نخواهد بود و بدون هیچ زحمت و مرارتى خواهد توانست از راه مطالعه، درک و اندیشه خود را نسبت به جهان هستى رشد و تعالى بخشد.»

او در رابطه با ترویج کتابخوانی در کودکان اظهار کرد: «یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق کردن کودکان به مطالعه، دادن کتاب به عنوان هدیه به آنهاست. مطالعه روزنامه‌ها و مجلات کم اهمیت نیستند. کودکان را باید مشترک مجلاتی کرد که دوست دارند. یکی دیگر از راه‌های علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به کتاب خواندن، خاموش کردن تلویزیون و گردهم آوردن آنها برای خواندن یک کتاب یا اجرای نمایش از روی کتاب است.»

دبیر ادبیات مدرسه استعداد درخشان آموزش و پرورش رودهن تصریح کرد:ذ در فرصت‌های مناسب فرزندانتان را تشویق کنید از روی تصویر کتاب، داستان بگویند و صحبت کنند.»

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار