اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/ آذربایجان غربی ۶

روشهای تدریس باید به گونه‌ای باشد که تفکر انتزاعی دانش آموز را پرورش دهد

ارومیه (پانا) - رئیس آموزش و پرورش منطقه صومای برادوست گفت: روشهای تدریس باید به گونه‌ای باشد که تفکر انتزاعی دانش آموز را پرورش دهد و مهارتهای ذهنی او را به بالاترین درجه خود برساند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
روشهای تدریس باید به گونه‌ای باشد که تفکر انتزاعی دانش آموز را پرورش دهد

«صیاد نژاداحمد» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد : با توجه به بررسی و تحلیل اطلس دسترسی کلیه مقاطع تحصیلی در منطقه محروم صومای برادوست، شواهد حاکی از آن است که مقاطع متوسطه اول و دوم به صورت قابل قبولی به وسایل هوشمند و فضای مجازی دسترسی داشته و می توانند از تدریس مجازی بهره ببرند.

وی افزود: متاسفانه دانش اموزان ابتدایی به صورت چشمگیری از فضای مجازی به دور می باشند به طوری که حدود 2هزار دانش آموز از 6هزار دانش آموز منطقه به وسایل آموزشی مجازی دسترسی ندارند؛ البته دوری راه اکثر روستاهای منطقه و نبود شبکه اینترنتی به این امر بیش از بیش دامن زده است.

نژاداحمد بیان کرد: بازگشایی حضوری مدارس در صورتی امکان پذیر خواهد بود که واکسن ضد ویروس کرونا برای معلمان و دانش آموزان تزریق گردد؛ در این راستا بازدید از رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب ستاد ثبت نام و ستاد پروژه مهر از هم اکنون در مدارس منطقه در حال ارجراست..

وی ادامه داد: در اجرای برنامه های درسی به صورت مجازی در سال تحصیلی جدید مقامات بالادستی در صورت امکان باید سیاستهای آموزشی لازم برای متناسب سازی برنامه های درسی اتخاذ کنند زیرا با توجه به شرایط زیست بوم جدید به ویژه در مدارس مناطق محروم بسیاری از همکاران با زحمت توانستند بودجه بندی دروس را رعایت نمایند.

نژاداحمد با بیان اینکه روشهای تدریس باید به گونه‌ای باشد که تفکر انتزاعی دانش آموز را پرورش دهد؛ افزود: با توجه به شرایط حاضر استفاده از روش های سخنرانی، بدیعه پردازی، داستان گویی، کنفرانسی، مشارکتی و هر روش دیگری که بتوان در فضای مجازی بهره برد از جمله روش های فعال تدریس می باشد و اجرای طرح های دوره ابتدایی مثل طرح خوانا در انتقال اطلاعات بسیار موثر است .

این مقام مسئول گفت: عادلانه نبودن توزیع امکانات و ظرفیت‌های آموزش مجازی، ناتوانی مالی بسیاری از خانواده‌ها برای تامین تجهیزات آموزشی مورد نیاز، اشراف پائین بسیاری از والدین نسبت به متون درسی و ناتوانی و کم توانی در همراهی با دانش‌آموزان در فراگیری دروس، نبود امکان برقراری ارتباط تصویری با دانش آموزان، آماده نبودن کادر آموزشی برای ارائه دروس در فضای مجازی بخشی از مشکلات و دشواری‌ها طی دوران شیوع کرونا در منطقه محروم صومای برادوست می باشد.

وی با تاکید بر لزوم تحقق شرایط بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی گفت: با تزریق واکسن به معلمان قبل از شروع سال تحصیلی و همچنین به خانواده های ایشان میتوانیم برای معلمان و خانواده ایشان آرامش خاطر برای شروع فعالیت در سالتحصیلی جدید را فراهم آوریم.

رئیس آموزش و پرورش منطقه صومای برادوست خاطر نشان کرد: مدارس فنی حرفه ای و کار دانش، آموزش حضوری دانش آموزان را می طلبد زیرا بسیاری از دروس عملی می باشد و در فضای مجازی تعامل مستقیم معلم و شاگرد برای بهره بری از معلومات معلم فراهم نمی گردد.

وی با بیان اینکه آموزش کودکان با نیازهای ویژه در شرایط عادی می طلبد که کنترل و رسیدگی خاصی در آموزش آنها اتفاق بیفتد؛ افزود: مخصوصا درمناطق دوزبانه که بیشترین وقت همکارصرف آموزش زبان اصلی می شود؛ همچنین کلاس چندپایه در مناطق داشتن باعث شده نیازهای ویژه کم رنگ تر شده وگاهاآموزش بهتری نداشته باشیم.

نژاد احمد با بیان اینکه در آموزش فضای مجازی بیشترین آسیب متوجه دانش آموزان پایه اول و دوم است؛ افزود: برخی از دانش آموزان از آموزش در فضای مجازی خسته شدند و برخی گرفتارمشکلات بینایی شده اند؛ ازهمه مهمتر آسیب های اجتماعی و روانی هست که باید با ورود مشاوران دراین حوزه بسترلازم برای آرامش دانش آموزان فراهم گردد.

وی خاطر نشان کرد: سایت گردی دانش آموزان به جای حضور در کلاس درس اصلی ترین مشکل برای اولیا و دانش آموزان هست که بایدعوامل آموزشی مخصوصا مشاوران به این قضیه باید اشرافیت بیشتری داشته باشندوکمک حال دانش آموزان دراین شرایط سخت باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار