اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/ آذربایجان غربی۲

تولید محتوا باید متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

ارومیه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: تولید محتوای مناسب و تحقق شعار سال ناظر بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان ملاک و بنیاد همه فعالیت های اصلی و اهداف پیش بینی شده ما است که با زیر نظام های تدوین شده در این سند تلاش می‌کنیم تا به اهداف ذکر شده دست یابیم.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تولید محتوا باید متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

«غلامرضا نظر علیلو» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پانا ظهار کرد: لزوم به کار گرفتن معلمان با تجربه برای مناطق روستایی و عشایری، در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای ترغیب فرهنگیان به تدریس در مناطق دورافتاده، توانمند کردن معلمان، مهارت آموزی، پشتیبانی از تولید محتوای درسی را باید راهبردهای اصلی در زمینه توسعه و ارتقا ی کیفی آموزش و پرورش استان معرفی کرد.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت ما به مباحثی که در برنامه درسی دانش آموزان وجود دارد، مرتبط است و بخشی از اهداف ما در قالب درس ملی و برنامه‌های رسمی تحقق می یابد با این حال همه اهداف ما در برنامه های رسمی نیست و در برنامه های پیدا و پنهان در قالب های مختلف بروز و نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: در مسیر ذکر شده معلمان همراهان همیشگی ما هستند و همانطور که در ایام گذشته، شاهد اثرگذاری بی نظیر این قشر بودیم قطعا برای تحقق اهداف کوتاه و بلند مدت و برنامه ریزی تعلیم و تربیت نسل آینده نیازمند مشارکت معلمان هستیم.

نظر علیلو ادامه داد: در ایام همهگیری کرونا با توجه به محدودیتهای موجود آموزش متوقف نشده و همکاران بسیار خوب در حال فعالیت هستند و در این زمینه پیام ویژه خود را به خانوادهها که در زمینه آموزش، کمک حال همه ما بودند؛ ابلاغ کرده و تمام تلاشمان را برای افزایش اعتماد خانواد ه ها به کار بسته ایم. توزیع گوشی تلفن همراه و تبلت از اصلی ترین خدمات خیرین و همکاران بوده است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی مهم در امر توسعه، نقشی ارزنده در پیشبرد اهداف مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادر شده از سوی مقام معظم رهبری دارد، زیرا دو قشر معلم و دانشآموز به عنوان اقشار اثرگذار و شاخصه‌هایی که در اینان دیده می شود، میتوانند به عنوان اصلیترین معیار یا اهداف موردنظر در این بیانیه منظور گردند.

نظر علیلو ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت به خاطر ارتباط مستقیم با تربیت نوجوانان و جوانان بر ضرورت گفتمانسازی حول این بیانیه، کارها و اقدامات ارزندهای را میتواند انجام دهد. دانشآموزان از جمله مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند و لذا اهداف این بیانیه باید توسط معلمان به دانشآموزان منتقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار