مفتح: سامانه‌ای برای آنالیز داده‌های بودجه‌ای ایجاد می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از روند ایجاد سامانه‌ای برای آنالیز داده‌های بودجه‌ای کشور توسط کارگروه مربوطه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مفتح: سامانه‌ای برای آنالیز داده‌های بودجه‌ای ایجاد می‌شود

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی مفتح در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس به خبرنگاران گفت: در ابتدای این نشست «مجتبی رضاخواه» رییس کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس گزارشی از روند راه‌اندازی سامانه جامع بودجه‌ریزی اعمال مصوبات، پایش و نظارت بر قوانین بودجه سنواتی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تشکیل کارگروهی در ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم برای نظم‌دهی نظام بودجه‌ریزی کشور گفت: هدف این کارگروه تدوین و راه اندازی سامانه ای برای آنالیز داده‌های بودجه‌ای بود که در جلسه امروز گزارش اقدامات مقدماتی تشکیل آن قرائت شد و اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

وی با اشاره به طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت به عنوان دیگر دستور جلسه امروز گفت: بررسی این طرح با حضور مسوولان وزارت نفت، راه آهن، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش ها و نماینده تدوین کنندگان طرح بررسی شد و هدف اصلی این طرح توسعه حوزه ریلی کشور است.

مفتح تاکید کرد که بر اساس ایده این طرح می‌توان بجای پرداخت اعتبار ریالی، نفت خام پرداخت کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: توسعه خطوط ریلی کشور، تقویت جاده ابریشم و کمک به استخراج نفت بسیار حائز اهمیت است اما اینکه با چه روشی این مسیر پیش برود بسیار مهمتر است. براین اساس مقرر شد، این طرح ابتدا در کمیته مربوطه بررسی و پس از دریافت نظرات کارشناسی و تخصصی به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شود.

وی با اشاره به بررسی طرح اختیار به دولت برای کمک به پروژه‌های زیربنایی در نشست امروز هم گفت: براساس این طرح، دولت می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده در پروژه‌های زیربنایی را پس از افتتاح و بهره برداری پروژه ها با اقساط پانزده ساله دریافت کند. یعنی دولت مطالبات خود را در این حوزه بعد از بهره‌برداری دریافت کند تا از حبس منابع مالی جلوگیری شود.

مفتح خاطرنشان کرد: ایده این طرح مورد تایید کمیسیون قرار گرفت و در نهایت مقرر شد، بعد از بررسی تخصصی و دریافت پیشنهادات کارشناسی در کمیته مورد نظر، گزارش آن به کمیسیون ارائه شود تادر صورت تصویب به صحن علنی تقدیم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار