ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در خیز پنجم کرونا

تهران (پانا) - متخصص اطفال و مدیر رادیو سلامت با تاکید بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در خیز پنجم کرونا گفت  از آنجا که تخت خالی در بیمارستان‌های اکثر شهرها به خصوص تهران وجود ندارد، باید با پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سلامت خود مراقبت کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در خیز پنجم کرونا

صدیقه اعتمادسعید با اشاره به خیز پنجم بیماری کرونا اظهار کرد: باتوجه به خیز پنجم بیماری کووید19 در کشور و افزایش موارد بیماران سرپایی و بستری و با توجه به اینکه ٢٣٢شهرستان کشور قرمز هستند از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم برای در امان ماندن از ویروس کرونا به نکات لازم بهداشتی توجه کنند.

وی افزود: بیمارستان‌ها در اکثر شهرها خصوصا تهران تخت خالی ندارند و می‌توان با پیشگیری و رعایت دستورات العمل‌های بهداشتی مراقب خود و خانواده مان باشیم. ماسک بزنیم. ماسک مناسب و به روش صحیح، نه زیر بینی و روی چانه یعنی فلز روی بینی را درست تنظیم کنیم تا هوا از اطراف بینی عبور نکند. ترجیحا هم زمان از دو ماسک جراحی و پارچه ای استفاده کنیم زیرا تحمل ماسک خیلی آسانتر از تحمل حالت سخت بیماری است.

اعتمادسعید ادامه داد: مکان‌های بسته، هرچه کوچکتر، پر ریسک‌تر هستند مانند آسانسور، تاکسی، بعضی محیط‌های اداری و تجاری. بنابراین مدت حضور خود در مناطق دارای ریسک را مانند مراکز خرید، سوپرمارکت، ادارات، وسایل نقلیۀ عمومی کاهش دهیم. همچنین از حضور غیرضروری در اجتماعات حتی اجتماعات کوچک و دورهمی های خانوادگی خودداری کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید غدیر خم که یکی از اعیاد مهم است و تکریم بزرگان و سادات از مهمترین توصیه های این ایام است برای حفظ سلامت عزیزان دیدار مجازی را جایگزین دیدار حضوری کنید.

این متخصص اطفال توصیه کرد: در محیط بستۀ عمومی تمام در و پنجره‌ها را باز بگذاریم و کمتر در معرض صحبت اشخاص احتمالاً ناقل قرار بگیریم. حرف‌زدن بیش از تنفس و با صدای بلند و صحبت طولانی، ویروس را منتشر می‌کند، بنابراین در جایی مثل آسانسور و تاکسی کمتر صحبت کنیم و کمتر سؤال کنیم.

وی با بیان اینکه هرچه فاصله بیشتر باشد، خطر کمتر است، گفت: رعایت فاصله مربوط به اشخاص بدون ماسک نیست بلکه حتی با داشتن ماسک فاصلۀ دو متری را باید رعایت کرد ضمن اینکه هرچه مدت تماس کوتاه‌تر باشد، خطر کمتر است.

اعتمادسعید با اشاره به شست‌وشوی دست‌ها نیز گفت: شست‌وشوی صحیح و به‌موقع دست و لمس نکردن دهان و بینی و چشم و گوش با دست آلوده اهمیت دارد. وقتی در خانه بمانیم، از انجام اغلب این کارها بی‌نیاز می‌شویم. از طرفی در صورتی که شخصی مبتلا شود، تشخیص زودتر و انجام سریع‌تر دستورات پزشک می‌تواند شانس وخیم شدن حال او را کاهش دهد.از این رو باید با مشاهدۀ علائم منتظر اینکه علائم بیشتر می‌شوند یا نه نماند و با پزشک مشورت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار