شاهین‌طبع: اعتماد به نفس بازیکنان در نیمه دوم بیشتر شد

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران از عملکرد بازیکنانش در نیمه دوم دیدار با جمهوری چک ابراز رضایت کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شاهین‌طبع: اعتماد به نفس بازیکنان در نیمه دوم بیشتر شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی کشورمان پس از اولین دیدار ملی‌پوشان مقابل چک در المپیک توکیو طی گفتگو با سایت فدراسیون بسکتبال بیان کرد: ما همیشه در شروع بازی مقابل تیم‌های خوب و باکیفیت همچین مشکلاتی داریم، چون تعداد بازی‌های تدارکاتی ما کم است. اما باید دیدارهای تدارکاتی مقابل تیم‌های خوب داشته باشیم و سطح لیگ برتر ما مانند آن‌ها باشد. در نیمه اول تقریبا در همه موارد آماری، پایین‌تر از تیم چک بودیم. در نیمه دوم بچه‌ها سازش پیدا کردند، مقداری به خود باوری بهتری رسیدند، اعتماد به نفس بهتری پیدا کردند و در نتیجه شرایط بهتر شد. ما برای جام جهانی ۲۰۱۹ حدود ۱۸ بازی با تیم‌های خوب انجام دادیم، شرایط ما بهتر بود. اگر می‌خواهیم بازی‌های خوبی انجام دهیم، شرایط بازی‌های تدارکاتی و سایر شرایط می‌توانند به ما کمک کنند.

شاهین‌طبع افزود: می‌توانستیم در نیمه اول خیلی بهتر بازی کنیم. علیرغم تلاش بچه‌ها، نیمه اول نتیجه خوبی از بازی نگرفتیم. نیمه دوم اشتباهات نیمه اول را کنترل کردیم، تحرک بچه‌ها بیشتر شد و تصمیم‌گیری بهتری داشتیم. اگر شاخص‌های آماری را بررسی کنید، در اکثر شاخص‌های آماری پایین‌تر بودیم ولی در نیمه دوم کنترل و دقت بیشتری در بازی داشتیم. بازیکنان تمام توانشان را گذاشتند تا این اتفاق در نیمه اول نیافتد، می‌توانست نتیجه این بازی چیز دیگری باشد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان اذعان داشت: فدراسیون تمام تلاشش را کرد و توانستیم بازی‌های تدارکاتی در ژاپن و اسپانیا داشته باشیم، اما نیاز به حداقل ۱۴ بازی داشتیم تا بتوانیم مثل جام جهانی عمل کنیم. ما برای سال گذشته که بحث کرونا نبود، بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی در نظر گرفته بودیم. اما مشکلات خیلی زیادی به وجود آمد و به نظر من اکثر تیم‌ها با این شرایط روبه‌رو هستند. شاید خیلی از تیم‌ها بین ۴ تا ۶ بازی تدارکاتی انجام داده باشند، اما به دلیل سابقه تیم‌ها، لیگ‌های داخلی آن‌ها، حضور بازیکنانشان در لیگ‌های معتبر جهان و ارتباطی که در بازی با یکدیگر دارند، می‌توانند موفق شوند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: باید برای مقابله با آمریکا و فرانسه خودمان را قوی‌تر کنیم تا بتوانیم بازی‌های باکیفیت‌تری انجام دهیم. آمریکا و فرانسه جزو تیم‌های بسیار خوب و مدعی در جهان هستند. بسکتبال با رشته‌های دیگر در المپیک متفاوت است و به نظر من بچه‌ها می‌توانند بازی‌های با کیفیتی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار