استاندار زنجان:

محدودیت‌های کرونایی در شهر زنجان تشدید می شود

زنجان (پانا)- استاندار زنجان اعلام کرد با توجه به وضعیت کرونایی در چهار شهر زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره محدودیتهای بیشتر کرونایی از امروز( پنجشنبه ) اعمال و نظارت‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۱۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های کرونایی در شهر زنجان تشدید می شود

فتح الله حقیقی در ستاد فوق العاده پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به شرایط قرمز کرونایی چهار شهر استان و اعمال محدودیت بیشتر افزود: نیروی انتظامی استان و در صورت نیاز با همراهی سپاه انصار المهدی (عج) نسبت به اعمال و کنترل تردد ورود و خروج خودروها در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده مبادرت کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس متولیان باید با اقتدار از ورود خوردوهای غیربومی به چهار شهر یاد شده جلوگیری و علاوه بر اعمال جریمه و نسبت به برگشت دادن آنها اقدام کنند، بطوریکه این مهم نیز باید در محورهای فرعی نظیر جاده بیجار مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مسوول با تاکید بر اینکه رنگ بندی ملاک نیست، چرا که اغلب شهرهای کشور وضعیت قرمز کرونایی دارند، ادامه داد: از طرفی فعالیت رستوران ها و قهوه خانه ها بصورت بیرون بر خواهد بود، که در این خصوص اصناف، سازمان صمت و اداره بهداشت باید نظارت داشته باشند و نیروی انتظامی استان نیز همکاری کند.

وی با بیان اینکه پذیرایی مکان های یاد شده در شرایط قرمز کرونایی چهار شهر استان کاملا ممنوع است، یادآوری کرد: علاوه بر آن فعالیت تالارهای پذیرایی، سالن های سینما، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی ممنوع بوده و در این خصوص اداره کل ورزش و جوانان وظیفه دارد نظارت مستمر داشته باشد.

حقیقی به ممنوعیت فعالیت شهربازی شهر زنجان نیز اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری از شیوع کرونا روشنایی پارک های شهری بدون در نیز شب ها خاموش خواهد شد و آرامستان های شهرهای یاد شده برای زیارت اهل قبور تعطیل هستند.

این مسوول با تاکید بر اینکه ادارات و سازمان های دولتی باید بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی کرونایی را رعایت کنند، ادامه داد: در این خصوص نظارت های جدی اعمال می شود و در صورت کوتاهی با مسوول مربوطه برخورد خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به شرایط کرونایی چهار شهر زنجان فعالیت کارمندان در دستگاه‌های دولتی از روز شنبه آینده بصورت یک سوم تا ۵۰ درصد خواهد بود که شبکه استانی اشراق و استودیوی سلامت استان نیز نسبت به شیوع موج پنجم کرونایی و حساسیت عموم به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

حقیقی افزود: علوم پزشکی استان نیز با هدف آگاه‌سازی و اطلاع رسانی بنرهای کرونایی بیشتری را در اختیار شهرداری بگذارد تا با نصب آن در معابر شهری نسبت به انعکاس بهنیه آن اقدام کند.

استاندار زنجان نحوه فعالیت پاساژها و بازار شهر زنجان در شرایط قرمز کرونایی را یادآور شد و گفت: بر این مبنا بازار مسقف شهر و پاساژهای شهری زنجان برای در امان ماندن از تعطیلی کرونایی ۷۲ ساعت فرصت دارند، نسبت به رعایت جدی پروتکل های بهداشتی مبادرت کنند، در غیر اینصورت تعطیل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسوول هیات امنای بازار و همچنین متولی امر در پاساژها باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی متعهد باشند تا از تعطیلی جلوگیری شود، در این خصوص نظارتها جدی می شود.

حقیقی با بیان اینکه طبق شرایط قرمز کرونایی بازارها و پاساژها باید تعطیل شوند، افزود: این استان برای رفاه اهالی کسبه شاخص رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را مورد توجه قرار داده که لزوم توجه به این موضوع ضروری است.

وی با بیان اینکه برخی سرنشینان خوردوها در کنار پارک اتراق می کنند اضافه کرد: در این خصوص نسبت به مسدود سازی اقدام و نیروی انتظامی نیز نظارت کند و از طرفی فرمانداران استان با تشکیل شورای تامین نسبت به مدیریت مسائل اهتمام داشته باشند.

این مسوول با بیان اینکه کمیته نظارت نیز بر مصوبات نظارت جدی داشته باشد، ادامه داد: مدیران کل استان نیز از روز ( شنبه ) بر ۳۶ نقطه شهر بازرسی ها را انجام دهند و در شهرستان ها نیز همین روال انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه روند واکسیناسیون در استان سرعت خوبی به خود گرفته است، از عموم مردم خواست با خود کنترلی از بروز شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنند و همچنین فرمانداران به نقاط سیاه تزریق واکسن به ویژه افراد بالای ۷۰ سال اهتمام بیشتری داشته باشند.

حقیقی با بیان اینکه این استان مکان های مورد نظر واکسیناسیون را آماده سازی کرده است، خاطرنشان کرد: در صورت سرعت بخشی در ارسال واکسن به استان توان تزریق روزانه ۳۰ هزار دز واکسن وجود دارد که این مهم از آینده نگری حکایت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار