آغاز ساخت دو سریال در صدا سیمای گیلان با دستور رئیس رسانه ملی

تهران (پانا) - مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان در حاشیه آیین افتتاح استودیوهای رادیویی تلویزیونی و واحد سیار HD صداوسیمای مرکز گیلان در جمع خبرنگاران گفت سریال «مادر سوجان» نخستین سریال طولانی قسمت است که در مراکز استانی رسانه ملی ساخته می‌شود و نشان از توانمندی هنری و فنی این مراکز در تولید آثار نمایشی فاخر دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساخت دو سریال در صدا سیمای گیلان با دستور رئیس رسانه ملی

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدباقر باقرزاده گفت: سریال «مادر سوجان» طرح بزرگی است که در چند فصل تولید خواهد شد و فصل نخست این سریال در ۶۵ قسمت با نویسندگی فریدون حسن پور، تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسین تبریزی روی آنتن خواهد رفت.
وی افزود: داستان این سریال که با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته خواهد شد، قصه زندگی سوجان، دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان افزود: برای ساخت فصل نخست سریال سوجان، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن از منابع استانی و ۵۰ درصد از منابع متمرکز سازمان صداوسیما تامین خواهد شد.
باقرزاده همچنین از آغاز ساخت سریال «ابر می‌بارد» خبر داد و گفت: سریال «ابر می‌بارد» نخستین سریال اختصاصی سازمان صداوسیما با موضوع بیماری کروناست که صداوسیمای مرکز گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساخته می‌شود .
وی افزود: این سریال ۱۸ قسمتی به نویسندگی مهدی بهپور و تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا معینی است و زندگی «پریسا» پرستار یکی از بیمارستان‌های رشت را روایت می‌کند که در نخستین ماه‌های شیوع ویروس کرونا با فوت مادربزرگش بر اثر کرونا و به هم خوردن نامزدی‌اش، درگیر مشکلاتی می‌شود.
مدیرکل صداوسیما مرکز گیلان افزود: برای ساخت سریال «ابر می‌بارد» ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار