بایدها و نبایدهای غذایی مرتبط با واکسن کرونا

بن(پانا)- برای تزریق واکسن کرونا نیاز به رژیم خاصی نیست ولی باید از مواد غذایی استفاده شود که باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می‌شود تا بتوان علائم و عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را به حداقل رساند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بایدها و نبایدهای غذایی مرتبط با واکسن کرونا

تاکید شده است هنگام واکسیناسیون نباید ناشتا باشیم زیرا ممکن است زمان تزریق واکسن دچار افت فشار، سرگیجه و غش شویم.
برای جلوگیری از بروز این گونه مشکلات در هنگام واکسن زدن، لازم است یک میان وعده ساده و یا صبحانه مصرف شود و شب قبل از واکسیناسیون نیز غذای سبک میل کنید به ویژه افرادی که میانسال هستند.
مصرف شیر،تخم مرغ،میوه،سبزیجات و... به عنوان صبحانه قبل از تزریق واکسن استفاده می شود.همچنین شب قبل از واکسیناسیون باید خواب خوب و کافی را داشته باشیم که یکی از رازهای سلامت و طول عمر انسان همراه با زندگی با نشاط است و نقش مهمی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن و تقویت بدن ایجاد می کند، بنابراین از کار کردن با هر گونه دستگاه الکترونیکی مانند: گوشی همراه و کامپیوتر و تماشای طولانی مدت تلوزیون حتما باید پرهیز شود، زیرا این کار باعث می شود خوابی راحت و عمیق داشته باشید و بدن شما در آرامش کامل تا صبح استراحت کند.
قبل و بعد از واکسیناسیون مقدار زیادی آب و مایعات باید بنوشید زیرا تامین آب بدن قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا بسیار ضروری است.مصرف مایعات کافی نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در هنگام واکسیناسیون می شود بلکه از افت فشار خون نیز جلوگیری می کند.
افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی عروقی،فشارخون بالا یا بیماری های ریوی هستند در خصوص میزان مصرف مایعات باید با پزشک خود مشورت کنند.
مواد غذایی آب دار مانند:میوه ها،سوپ،آبگوشت،سبزی علاوه بر تامین آب بدن ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.
هنگام تب بعد از واکسیناسیون توصیه می شود مایعات و غذای آب دار به میزان فراوان میل شود.
نوشیدنی های شیرین مانند:آب میوه هایی که دارای قند افزوده هستند و شربت های خیلی شیرین و نوشابه های گاز دار سبب تضعیف سیستم ایمنی می شود که بهترین نوشیدنی آب است.مصرف آب میوه تازه و طبیعی،شربت های خانگی با شیرینی کم، برای تامین آب بدن مناسب است همچنین استفاده از آجیل، ماهی و مغز دانه ها به کارکرد بهتر سیستم ایمنی کمک می کند.
خبرنگار دانش آموز:فاطمه طاهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار