شکوهی: معلم به‌عنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی طبق سند تحول بنیادین معلم را به‌عنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: معلم به‌عنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با نگاهی فراتر و جامع‌تر از پیش، معلم را به‌عنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است معرفی می‌کند و برخورداری از مقبولیت و محبوبیت در نزد متر بیان را برای ایفای این نقش ضروری می‌داند.

وی ادامه داد: به استناد برنامه درس ملی و اهداف دوره های تحصیلی مصوب شورای عالی آموزش وپرورش دانش آموزان ملاک هایی را برای انتخاب سبک زندگی شخصی و اجتماعی خود انتخاب و با عمل به آنها میزان تاثیر در زندگی را ارزیابی خواهند کرد. در درس تفکر وسبک زندگی فرصت‌هایی برای دانش‌آموز فراهم‌شده است تا از طریق بازخوانی تجربه‌های خود با دیگران درباره ارتباطات با خود، خداوند متعال، دیگران و خلقت تفکر کنند و با استدلال، معیار و شیوه مناسبی برای زندگی خود برگزینند. لذا ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر وسبک زندگی پایه های هفتم وهشتم با اهداف:

• ارتقای کیفی شیوه‌های تدریس مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر و سبک زندگی؛
• اصلاح و تغییر نگرش‌های رایج و سنتی در شیوه‌های تدریس؛
• مکتوب نمودن تجربیات و به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و اندوخته‌ها؛
• ترغیب و تشویق دبیران به استفاده از روش‌های مختلف یاددهی ـ یادگیری؛
• شناسایی و ترویج سایر روش‌های نوین یاددهی ـ یادگیری، بسط و گسترش آن؛
• فراهم کردن ایجاد فضایی شاد و پویا جهت کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته دبیران با تکیه‌بر کاربست روش‌های تدریس فعال و مؤثر، برگزار شده است.

شکوهی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این جشنواره افزود: از ابتدای سال تحصیلی 1400-1399 با صدور ابلاغ برای استان یزد به عنوان دبیرخانه راهبری کشوری و تدوین شیوه نامه مربوطه مراتب به استانها ابلاغ و فعالیت های جشنواره آغاز شده است. از مجموع دبیران شرکت کننده 336 نفر به مرحله کشوری راه یافته و نهایتا 20 نفر در 4 درس به عنوان نفرات برتر کشوری داوری و انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: مجموعه آثار نفرات برتر در قالب لوح های فشرده ویک کتاب تحت عنوان افق اندیشه تدوین و دراختیار تمامی استانها قرار می گیرد. با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اختتامیه جشنواره به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی برگزار و از نفرات برتر کشوری تقدیر می شود.

مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی افزود: امید است با کشف و معرفی روشهای نوین و اثر بخش در تدریس درس تفکر وسبک زندگی در رشد همه جانبه آینده سازان این مرز وبوم گام های بلندی برداریم و درساختن ایران اسلامی پیروز و در پیشگاه خداوند متعال سر بلند باشیم.

وی گفت: در پایان جا دارد از فعالیت ها وتلاش های همکاران دبیرخانه کشوری جشنواره در استان یزد مراتب قدردانی و سپاس خود را اعلام دارم امید است در سایه توجهات ولی عصر (عج) همواره پیروز، سلامت وموفق باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار