رسالت تربیتی ،فرهنگی و پرورشی در اموزش و پرورش رسالت خطیری است

ارومیه(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت رسالت معاونت فرهنگی و پرورشی در آموزش و پرورش رسالت خطیری است که ایجاد موقعیت‌های تربیتی برای دانش آموزان مهمترین ماموریت آن است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رسالت تربیتی ،فرهنگی و پرورشی در اموزش و پرورش رسالت خطیری است

مهین منافی روز سه شنبه درآیین تودیع معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: زمانی می‌توان مدعی پیشرفت و توسعه اموزشی بود که که نگاه ها صرفا تنها به سمت آموزش نباشد و آموزش‌وپرورش هر دو در سایه یکدیگر انجام شوند.

وی بیان کرد: معاونت پرورشی با این نگاه به دنبال موقعیت آفرینی تربیتی برای دانش آموزان در استان بوده و در این راستا تلاشهای مضاعفی داشته است.

منافی با بیان اینکه تلاش بر این است که گفتمان غالب و اول در آموزش و پرورش، گفتمان تربیتی باشد، گفت: آنچه که ماموریت اصلی مدیران، معلمان و معاونان معرفی می‌شود، انجام برنامه‌های اثربخش تربیتی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه تربیتی، بیشترین محدودیت را در دوره شیوع کرونا تجربه کرد، بیان داشت: یکی از ضرورت‌ها در امر تربیت، مواجه چهره به چهره مربی با فراگیر است که در ایام کرونا این موضوع امکان‌پذیر نبوده است. البته همه آنچه را که ما در پیش از کرونا داشتیم، به صورت توسعه‌یافته در فضای مجازی و به خصوص بستر شاد مهیا کردیم.

مهین منافی گفت: نظام اسلامی و این سیستم آموزشی اسلامی اسان حاصل نشده و با ایثار خون شهدا حاصل شده است و باید این نظام اموزشی با بهره گیری از تعالیم تربیتی و آموزشی اسلامی محافظت شود.

وی با بیان اینکه شفافیت اصل اساسی در بستر فعالیتی مجموعه عظیم فرهنگی اموزش و پرورش است گفت: این نهاد باید بقدری شفاف باشد که وقتی به ان نگریسته می شود هیچ نقطه مبهمی در این زمینه وجود نداشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی با تجلیل از خدمات معاونت پرورشی اداره کل بیان کرد: معاون پرورشی استان در راستای رضایتمندی مخاطبان در مدت تصدی گری این پست تلاشهای بسیاری داشت.

وی اضافه کرد: وی در راستای حل چالشها و مشکلات افراد با بزرگ منشی و مثبت اندیشی و دریادلی و اعتقادات و ایمانشان نهایت تلاش را کرده اند.

وی با تبریک به آقای قاسمی درباره مثبت اندیشی، وفاداری، رازداری ،حسن اخلاق و عملکردشان گفت: تمامی دوستان و همکاران از حسن اخلاق ایشان رضایت داشتند و این موضوع برای معاونت پرورشی یک نقطه قوت است که به بهترین وجهی راهبری این مجموعه را برعهده گرفته و انجام دادند.

منافی با اشاره به حاکم بودن ارامش در این معاونت به رغم فعالیتهای بسیار فرهنگی اظهار داشت: هرگز حاشیه ای در این مجموعه مشاهده نشد و همواره اماده به خدمت بودند.

در این آیین از خدمات قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل تجلیل و معاون سواد اموزی استان به عنوان سرپرست این معاونت معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار