۹۶ هکتار گلخانه در شمال استان اردبیل به بهره‌برداری رسید

اردبیل(پانا) -۹۶ هکتار گلخانه در شهرک گلخانه‌ای شهرستان پارس آباد با حضور استاندار اردبیل به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۲۰۱۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
۹۶ هکتار گلخانه در شمال استان اردبیل به بهره‌برداری رسید

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه آیین بهره برداری از این گلخانه گفت: در خصوص احداث گلخانه و اشتغالزایی ناشی از آن شاهد جهش بسیار بالایی در همه شهرستان‌های استان به خصوص منطقه مغان به جهت حاصلخیزی خاک هستیم.

او افزود: در چهار سال گذشته گلخانه‌های استان از ۱۲ هکتار به ۱۴۵ هکتار رسیده و این مهم با تلاش همه مسوولان استان و سرمایه گذاران محقق شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک ۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در استان تولید می‌شود و در دو سال آینده که احداث گلخانه به افق خود می‌رسد، میزان تولیدات آن به ۵۰۰ هزار تن هم خواهد رسید.

بهنام جو از افتتاح دو هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه آبیاری اراضی پایاب خداآفرین خبر داد و گفت: تلاش می‌شود ۴۵ هزار هکتار پایاب این سد را به معنای واقعی به اتمام برسانیم.

او با بیان اینکه اجرای پایاب این سد مراحل آخر خود را طی می‌کند، گفت: این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و برای تکمیل آن بالغ بر هزار میلیارد نیاز است و تا پایان امسال واگذاری بالغ بر ۹۰ درصد انجام می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین در جریان بازدید از عملیات چهاربانده کردن راه‌های شمال استان گفت: در حال حاضر دو پیمانکار در حال فعالیت هستند و مدیریت راه و شهرسازی با همراهی نماینده و فرماندار و دستگاه‌های خدماتی دیگر در اختصاص مرحله به مرحله اعتبارات و تسهیلات مسیر فعالیت اقدام می‌کنند.

بهنام جو بیان کرد: ۲۰ کیلومتر از مسیر نیز برای سال بعد چهار خطه می‌شود و تمهیداتی اندیشیده شده که با جذب پیمانکار برای مراحل دیگر چهارخطه کردن مسیر تا ۴۰ کیلومتر نیز انجام شود.

او به انجام مطالعات راه آهن پارس آباد اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات، این طرح توجیه دار است و با همکاری نمایندگان ردیف اعتباری به این طرح ایجاد شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه امسال مطالعات این طرح به اتمام می‌رسد، افزود: با اتمام مطالعات، اجرای راه آهن پارس آباد از سال آینده شدوع می‌شود.

بهنام جو به شروع پرواز‌ها از فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و گفت: باید به دنبال افزایش پروازها به فکر توسعه باند نیز باشیم.

او از راه اندازی دو خط هوایی برای اردبیل تا دو ماه آینده خبر داد و این اقدام را موجب تحولی اساسی در صنعت هوایی استان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار