بیماران سرپایی و بستری کرونا در گیلان افزایش یافت

رشت ( پانا) - معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روند بیماران سرپایی کووید۱۹ و بستری در بیمارستان ها را افزایشی ذکر کرد و گفت طی شبانه روز گذشته ۱۵۸ بیمار کرونایی بستری شدند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بیماران سرپایی و بستری کرونا در گیلان افزایش یافت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده از بستری شدن ۱۵۸ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۹۵ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند که حال ۱۰۷ نفر وخیم است.

وی روند بیماران سرپایی کووید۱۹ و بستری در بیمارستان ها را افزایشی ذکر کرد و متذکر شد: بخشی از مبتلایان در استان را مسافران تشکیل می دهند و این روند در حال افزایش است؛ در حالی که وضعیت قرمز و نارنجی شهرستان های گیلان بارها اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به تعطیلات پیش رو در پایان هفته، از افزایش تعداد مبتلایان به کووید۱۹ به دنبال مسافرت خبر داد و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از مبتلایان به کووید۱۹ در استان گیلان را مسافران تشکیل می دهند.

حیدرزاده، همچنین به روند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه ۱۵ هزار دز واکسن کووید۱۹ در سطح استان به افراد تزریق می شود، اما باید این رقم را به ۲۴ هزار دوز در روز برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهایی با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر، واکسیناسیون خودرویی هم به مراکز افزوده می شود تا بتوانیم سرعت فرایند واکسیناسیون را بیش از پیش افزایش دهیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه آحاد مردم باید بپذیرند ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات می تواند ما را نسبت به کرونا ایمن کند، یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، دوری از دورهمی و تجمع در مراکز شلوغ و شست وشوی مرتب دست ها از جمله راهکارهای اصلی مقابله با شیوع کروناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار