معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر:

پروژه مهر و بازگشایی مدارس، اولویت آموزش و پرورش است

بوشهر(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد اولویت آموزش و پرورش در تابستان پروژه مهر و برنامه‌ریزی جهت بازگشایی مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر و بازگشایی مدارس، اولویت آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش استان بوشهر، محمود قاسمی در نشست ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش شهرستان جم اظهار کرد: بازگشایی مدارس در مهر ماه سال گذشته به جهت شیوع ویروس کرونا متفاوت بود و امسال باید با درس گرفتن از تجربیات گذشته، آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در صورت واکسینه شدن جمعیت فرهنگیان کشور، تاکید بر بازگشایی مدارس به شیوه حضوری است، افزود: آموزش و پرورش باید خود را برای سناریوهای مختلف جهت بازگشایی مدارس آماده کند.

دبیر ستاد پروژه مهر استان بوشهر با تاکید بر اجرای پروژه مهر در عالی ترین سطح، خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار دولت جدید، باید تمام برنامه‌های آموزش و پرورش برای انتقال تجارب به تیم جدید مدیریتی تدوین و آماده شود.

قاسمی با بیان اینکه تجربیات گران‌بهایی از دوران کرونا در بخش آموزش بدست آورده‌ایم، گفت: در دوران تعطیلی مدارس، معلمان در سراسر استان با تولید محتواهای خوب آموزشی، اجازه وقفه در روند آموزش دانش آموزان را ندادند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: استفاده از ظرفیت سرگروه‌های آموزشی و اقدامات خلاقانه فرهنگیان در سال تحصیلی جاری، می تواند راهگشای برخی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده باشد.

او گفت : در راستای آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی، باید با تعامل و همدلی از ظرفیت سایر نهادها به‌ ویژه شوراها، شهرداری ها و دهیاری‌ها استفاده شود.

در ابتدای این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان گفت: با وجود کلنگ زنی و احداث بیش از 20 فضای آموزشی و ورزشی در شهرستان، همچنان کمبود فضای فیزیکی مهمترین چالش آموزش و پرورش جم است.

عبدالحسین اعتماد عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی در دوره‌‍‌های مختلف تحصیلی، مهاجر پذیربودن شهرستان و افزایش چشمگیر آمار دانش آموزان، برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده را با مشکل مواجه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار