معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی:

242 میلیون دلار صادرات از طریق مرزهای استان صورت گرفت

ارومیه(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که در طول 4 ماهه امسال 242 میلیون دلار صادرات از طریق مرزهای استان صورت گرفته، گفت ارزش دلاری کالاهای صادراتی توسط پیله وران نیز 65 میلیون دلار برآورد شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
242 میلیون دلار صادرات از طریق مرزهای استان صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، نادر صادقی در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان، با بیان این‌که میزان صادرات در طول 4 ماهه امسال 242 میلیون دلار برآورد شده، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با گذشته از نظر ارزی 35 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان واردات نیز 253 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در گذشته از نظر ارزی 46 درصد افزایش داشته است. همچنین میزان 65 میلیون دلار از طریق پیله‌وری صادرات از مرزهای آذربایجان غربی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که در طول سال 1399 بیش از 885 هزار تن سیب از مرزهای استان صادر شده، گفت: این میزان صادرات 326 میلیون دلار ارزآوری برای استان و کشورمان داشته است.

صادقی با اشاره به این‌که پایانه مرزی رازی در سه فاز اجرا و به پایان خواهد رسید، یادآور شد: فازهای نخست و دوم این طرح در طول سال‌های 98 و 99 به اتمام رسیده و در تلاش هستیم فاز سوم را در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار دهیم. این پروژه از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار است.

وی با تأکید بر اهمیت مرز و استعدادهای مرزی، تصریح کرد: آذربایجان غربی با در اختیار داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک سبب افزایش درآمد ارزی استان و در نهایت کشور شده، از این‌رو بایستی مسئولان به‌ویژه مسئولان کشوری برای اتمام پروژه‌های ناقص مرزی اهتمام جدی داشته باشند.

معاون استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: از 24 مرز کشوری 5 مرز در استان آذربایجان غربی واقع شده است که با برقراری مرز کیله سردشت به 6 مورد افزایش خواهد یافت.

در این جلسه مشکلات ورود و خروج گمرکات، بحث جلوگیری از خروج برخی کالاها به کشورهای همسایه، مباحث مربوط به تیرپارک ها و کمبود انبار، نبود امکانات و نظارت در گمرکات و آخرین وضعیت پایانه‌های استان توسط فرماندار شهرستان خوی، ناظر گمرکات استان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و سایر مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار