سفر دو روزه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنجان

زنجان (پانا)- معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر دو روزه به زنجان در جریان مشکلات و دغدغه‌های موسسات قرآنی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۰۱۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
سفر دو روزه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛ عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه عزیززاده رئیس کمسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور در سفری دو روزه به زنجان در جریان فعالیت‌های قرآنی استان قرار گرفت.

در ابتدای این سفر معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران موسسات قرآنی دیدار کرده و در جریان دغدغه‌های این مراکز قرآنی قرار گرفت.

فقهی زاده در ادامه در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و قرآنی رمضان شرکت کرده و در این برنامه از اختصاص 200 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد و 700 میلیارد ریال تسهیلات 12 درصد به موسسات قرآنی خبر داد و گفت: برای ترویج فعالیت های قرآنی حمایت از موسسات قرآنی افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدار با امام جمعه زنجان و حضور در شورای فرهنگ عمومی استان زنجان دیگر برنامه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان بود که در این برنامه نیز مسائل و مشکلات استان در حوزه فرهنگ عمومی مطرح شد.

فقهی‌زاده در این جلسه از انتشار فراخوان سه گانه پایتخت های دینی کشور آذرماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این طرح به دنبال ایجاد ظرفیت های قرآنی و نفوذ آموزه های دینی به دل خانه ها و شهرهای دورافتاده هستیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بررسی بیشتر فعالیت‌های قرآنی استان از حسینیه اعظم و موسسه جامعه القرآن کریم زنجان بازدید و قول مساعد برای همکاری بیشتر با این مراکز قرآنی داد.

فقهی‌زاده در بخش پایانی سفر خود به استان در شهرستان ابهر حضور پیدا کرده و پس از دیدار با امام جمعه شهرستان و یکی از خانواده‌های شهدا در جمع موسسات قرآنی حضور پیدا کرد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار به به سیاست‌های وزارت ارشاد در حمایت از موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های وزارت ارشاد در معاونت قرآن و عترت حل مشکلات موسسات قرآنی به ویژه در شهرستان‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار