افزایش ۷ درصدی آمادگی تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین

تهران (پانا) -آمادگی تولید نیروگاه شهید رجایی در یکصد و بیستمین روز از سال 1400، به میزان 7 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۷ درصدی آمادگی تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین

به گزارش وزارت نیرو، محمد روشنفکر، رییس گروه برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات نیروگاه شهید رجایی در تشریح بهبود شاخص آمادگی نیروگاه گفت: بررسی شاخص‌های تولید این نیروگاه از بهبود شاخص آمادگی تولید در واحدهای سیزده گانه آن خبر می‌دهد.
وی افزود: در یکصد و بیستمین روز از سال جاری و در فصل پیک مصرف برق، میزان آمادگی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه با 4 میلیارد و 397 میلیون و 82 هزار کیلووات ساعت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 7 درصد رشد داشته است.
روشنفکر اظهار داشت: با این میزان آمادگی، تولید خالص انرژی الکتریکی نیروگاه هم در همین بازه زمانی به میزان 6 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به دلایل موثر رشد شاخص‌های آمادگی و تولید خالص در واحدهای نیروگاه گفت: با توجه به ضرورت کسب آمادگی واحدها برای تولید برق در پیک مصرف امسال، متخصصان نیروگاه تلاش نمودند تا به طور بهینه و به موقع، تعمیرات واحدهای سیزده گانه را تا پیش از آغاز فصل گرما به پایان رسانند که این مهم، همراه با اجرای صحیح برنامه‌های مقابله‌ای با تابستان و کاهش خروج‌های اضطراری، دلایلی شد تا در یکصد و بیستمین روز از سال جاری، شاخص‌های عمده تولید در این نیروگاه افزایش یابد.
نیروگاه شهید رجایی با 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت نامی 2042 مگاوات، سالانه 12 میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار