علی محمدی نیک؛ نماینده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور:

آسیب‌های اجتماعی امروز پشت درهای مدرسه دامن‌گیر دانش‌آموزان شده است

محمدی نیک: برنامه‌های درسی مطابق با نیازهای فردی و اجتماعی دانش‌آموزان نیست

یاسوج (پانا) - نماینده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور عنوان کرد آسیب‌های اجتماعی به یک مسئله مهم تبدیل شده که از بزرگسالان و جوانان ما گذر کرده و امروز پشت درهای مدرسه دامن‌گیر دانش‌آموزان شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آسیب‌های اجتماعی  امروز پشت درهای مدرسه دامن‌گیر دانش‌آموزان شده است

علی محمدی نیک، در نشست قطبی کمیسیون فرهنگی هنری، اجتماعی (قطب سوم) مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش هر کشور حکایت از فردای آن کشور دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش کلید فتح آینده است و همان مرکبی است که به وسیله آن می توانیم به سوی آینده حرکت کنیم.

وی گفت: هر کس بخواهد بداند کشورهای فردا چه نشان و موقعیتی خواهند داشت می‌تواند در آینده آموزش و پرورش امروز آنها نظر کند و فردایشان را تماشا کند.

محمدی نیک با اشاره به نقش مهم مجلس دانش آموزی بیان کرد: مجلس دانش آموزی فرصت اجتماعی شدن را به دانش آموزان می دهد شادی و نشاط را به مدرسه باز می گرداند، تحول در مدرسه را رصد می‌کند و آغاز تحول در آینده را پی ریزی می کند.

وی افزود: جامعه ای که اینچنین نهاد مشورتی تصمیم‌ساز دارد هیچ گاه به بن بست نمی رسد، باید دانش‌آموزان را در فرایند تعلیم و تربیت مشارکت داد، پیشنهادها و نقدهای جمیل آنان را شنید و به کار بست.

نماینده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در دهمین دوره مجلس دانش آموزی با اشاره به اینکه اکثر کتابها درسی دارای مبانی تئوری و غیر کاربردی است، اظهار کرد: ضعف بزرگ ما هم عدم وجود کتب مورد نیاز در مدارس می باشد و برنامه های درسی نیز مطابقت با نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان ندارد.

وی با بیان اینکه سهم مدارس دولتی و مناطق کم برخوردار از کنکور تقریبا صفر است، تصریح کرد: باید دست مافیای کنکور را کوتاه کرد و فاصله طبقاتی و شکاف نسلی که روز به روز بیشتر شده است را کم کنیم.

محمدی نیک افزود: بر اساس سند تحول بنیادین که هنوز کامل اجرا نشده است مدرسه ۶ ساحتی کنکور ۶ ساحتی نیاز دارد.

نماینده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در دهمین دوره مجلس دانش آموزی تاکید کرد: از حرف و شعار باید گذشت و به عمل باید فکر و با فراهم کردن امکانات مهارتها را به دانش آموزان انتقال داده تا بتوان با هم و برای هم آینده ای در شان جمهوری اسلامی ایران بسازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار