بررسی راهکارهای رفع مشکلات دامداران در نیشابور

نیشابور ( پانا)- جلسه رفع مشکلات دامداران، با حضور ادارات مرتبط در مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارهای رفع مشکلات دامداران در  نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور در جلسه بررسی و رفع مشکلات دامداران گفت: شهرستان نیشابور با 750 هزار راس دام سبک و 75 هزار راس دام سنگین با توجه به جمعیت شهرستان، بالاترین سرانه تولید شیر را در کشور داراست. با توجه به شرایط خشکسالی در سال جاری نگهداری علوفه خشبی مازاد بر نیاز دامداران توسط هر شخص حقیقی علی الخصوص واسطه ها احتکار محسوب می شود.

محمدعلی فرهمندراد افزود: در صورت اعلام گزارش های مردمی به سامانه های اداره صمت و اطلاعات سپاه با کسانی که مبادرت به ذخیره سازی علوفه مورد نیاز دامداران کنند یا کنسانتره سهمیه ای مازاد بر نیاز دامداری خود دریافت کرده باشند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و با پلمب انبار و معرفی به مراجع قضایی مواجه خواهند شد.

وی گفت: افزایش نهاده های دامی با ارز دولتی و ایجاد میدان فروش علوفه توسط تشکلها برای دامداران شهرستان از خواسته های دامداران است که درحال پیگیری از طریق مسئولین اجرایی شهرستان در سطح سازمان مربوطه و وزارتخانه است.
نماینده سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری نیز در این جلسه با بیان این مطلب که تشکلها در بعضی قسمتها باید قوی تر وارد شوند، افزود: بسیج و سپاه برای راستی آزمایی و سرشماری دقیق تعداد دام در روستا آمادگی کامل دارد.
رئیس اداره صمت اظهار کرد: برای اعلام احتکار یک محصول مصرفی باید عنصر قانونی آن نیز وجود داشته باشد، سامانه پیامکی 124 اداره صمت و 114 اطلاعات سپاه آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی درخصوص احتکار اقلام مورد نیاز دامداران است که با همکاری این اداره و تعزیرات حکومتی با این نوع تخلفات برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

پورکاویان افزود: حذف واسطه های دامی باید از اولویتهای مراجع قانونی در شرایط فعلی باشد.
نماینده دامداران در این جلسه با ذکر اینکه دامداران دیگر توان یارانه دادن به مردم را ندارند تصریح کرد: دامداران از سال گذشته وارد زیان شده اند و با توجه به اینکه طبیعت بر کشاورزان و دامداران سخت گرفته، باید مسئولین شهرستانی و استانی و کشوری در جهت رفع مشکلات آنان قدمی بردارند.

لاجوردی گفت: کارخانجات لبنی باید با خرید شیر به قیمت مصوب 6400 تومانی اعلامی از طرف دولت، از نابودی دامدار و نهایتا نابودی خود جلوگیری کند. برخی اقتصاد آزاد را با اقتصاد هرج و مرج اشتباه می گیرند و این در حالی است که این نوع اقتصاد چهارچوب و قوانین خود را دارد.

وی بیان کرد: دامداری که 30سال علوفه ذخیره نکرده، امسال مجبور شده که علوفه مورد نیاز خود تا پایان زمستان را با قیمت بالا دپو کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار