شمار مبتلایان شبانه روز گذشته اردبیل به ۶۱ بیمار رسید

اردبیل(پانا) - در شبانه روز گذشته ۶۱ بیمار کرونا در مراکزِ درمانیِ استان اردبیل بستری شدند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شمار مبتلایان شبانه روز گذشته اردبیل به ۶۱ بیمار رسید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: روند افزایشی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد تا جایی که در شبانه‌روز گذشته با ۱۶ نفر افزایش به ۶۱ بیمار رسید.

او افزود: با اضافه شدنِ این تعداد بیمار، مجموعِ آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان با ۲۵ نفر افزایش به ۲۸۶ بیمار رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: دیروز یک نفر دیگر از مبتلایانِ به ویروسِ کووید 19 در استان جان باخت و مجموع فوتی های کرونامثبت در ۱۷ ماه گذشته در استان اردبیل به هزار و ۸۴۹ نفر رسید.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه در این مدت ۳۵ نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان اردبیل مرخص شده اند، تأکید کرد: افزایش شمارِ بستری مبتلایان به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان به ۶۰ بیمارِ بدحال، نشان دهنده خیز شدید شیوع کرونا در استان ما است.

او با بیان اینکه سرعت سرایت پذیری نوع دلتای هندی بیشتر است و می‌تواند همه اعضای خانواده حتی کودکان را به سرعت درگیر کند، افزود: علائم این نوع ویروس شبیه سرماخوردگی است که با آبریزش بینی آغاز می شود و پس از گذشت چند روز، علائم حاد یعنی درگیری ریوی بروز می‎کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعتی در استان مراجعه کنند تا آزمایش تشخیصی انجام شود و قرنطینه خانگی شوند و افراد در تماس با این آنان هم توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شوند تا چرخه ویروس هر چه سریعتر مهار شود.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله ۱.۵ متری، استفاده از ماسک و کاهش دورهمی ها همچنان باید مورد توجه جدی همه مردم باشد گفت : از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۱۱۰ هزار و ۲۳ دوز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار