حاجی میرزایی تاکید کرد

خانواده‌ها نگران نباشند؛ در سامانه، امکان انتخاب چند مدرسه برای ثبت نام وجود دارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد درباره ثبت نام دانش‌آموزان هیج خانواده ای نگران نباشد برای تمام دانش‌آموزان تمهیدات صورت گرفته و در سامانه امکان انتخاب چند مدرسه وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها نگران نباشند؛ در سامانه، امکان انتخاب چند مدرسه برای ثبت نام وجود دارد

محسن حاجی میرزایی در حاشیه همایش ملی «نظام تربیت اَوان کودکی؛ چشم‌انداز، تجارب و استلزامات» که ظهر امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد درباره وضعیت ثبت نام در مدارس و مشکل پر شدن ظرفیت‌های مدارس اظهار کرد: درباره ثبت نام دانش‌آموزان هیج خانواده ای نگران نباشد برای تمام دانش‌آموزان تمهیدات صورت گرفته است و در سامانه امکان انتخاب چند مدرسه وجود دارد اما ممکن است ظرفیت برخی مدارس پر شده باشد.

وی با بیان اینکه ما فرایند نظارت بر ثبت نام را داریم و تمام دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت نام مراجعه کنند درباره افزایش ظرفیت حد نصاب مدارس و اینکه چرا در برخی مناطق امکان ثبت نام در مدارس محدوده سکونت هر دانش‌آموز وجود ندارد و مدیران این دانش‌آموزان را ثبت نام نمی‌کنند افزود: ظرفیت مدارس تعیین شده است امسال به دلیل الکترونیکی بودن ثبت نام امکان دخل و تصرف بالاتر از طرفیت به حداقل رسیده است و افزایش طرفیت مدرسه فقط در شرایطی است که تعداد کلاس وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: امسال تمام فرایند دانش‌آموزی و نیروی انسانی بر روی سامانه‌های یکپارچه قرار گرفته است ممکن است در ساعاتی مشکل وجود داشته باشد که برای رفع آن نیز تلاش خواهیم کرد.

حاجی میرزایی درباره میزان بالای گرایش خانواده‌ها به رشته تجربی اظهار کرد: انتخاب رشته تحت تاثیر عوامل مختلفی است که بخشی از آن به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود آینده نیاز به تناسب توزیع رشته نیاز دارد اکنون بیش از 35 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در هنرستان‌ها هستند که ظرفیت نیز افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد باید هدایت تحصیلی را بهتر انجام دهیم امسال به دلیل کرونا محدودیت داشتیم باید دانش‌آموزان با مشاغل مختلف آشنا شوند اگر خانواده با ظرفیت هنرستان‌ها آشنا شود گرایش نیز بیشتر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع شهریه مدارس نیز عنوان کرد: تصمیم دولت برای افزایش قیمت‌ها سخت گیری است لذا مدارس غیردولتی نیز افزایش هزینه داشته است که نیازمند افزایش شهریه است اما این موضوعات باید بررسی شود تا انشالله به زودی شهریه نیز تعیین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار