در گفت‌وگو با پانا؛

امام جمعه نیشابور: نماز جمعه باعث رشد سیاسی مردم می‌شود

تهران (پانا) - امام جمعه نیشابور با بیان اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات‌ همه دنیا را متحیر کرده است، تاکید کرد این نشانه رشد سیاسی ملت است؛ نماز جمعه تبیین کننده نگاه سیاسی الهی نظام امامت و ولایت است که باعث این رشد سیاسی شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه نیشابور: نماز جمعه باعث رشد سیاسی مردم می‌شود

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور در در گفت‌وگو با پانا به نقش و جایگاه شبکه امامت جمعه در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: «براساس بیانیه گام دوم انقلاب اگر به گذشته 40 ساله انقلاب نگاه کنیم، می‌بینیم برای تشکیل تمدن نوین اسلامی گام‌هایی برداشته شده تا خورشید ولایت عظما ارواحنا فداه طلوع کند. نماز جمعه در این زمینه برای آوردن مردم به صحنه و نگهداشتن این عزیزان در کارزار انقلاب نقش برجسته‌ای داشته است. شکی نیست که نماز جمعه در دوران دفاع مقدس برای آمادگی مردم برای حضور در صحنه‌های جهاد، شهادت و گرامیداشت یاد شهدا نیز نقش مهمی را داشته است.»

امام جمعه نیشابور افزود: «بسیاری از اعزام‌های جبهه از نماز جمعه بوده است. بسیاری از شهدا نیز در همین نمازهای جمعه تشییع شده‌اند و بسیاری از کمک‌های مردمی نیز از نمازهای جمعه به جبهه می‌رفت. در آینده انقلاب مشارکت مردم در مسائل سیاسی، دعوت آن‌ها به انتخابات، حضور در میدان برای مقابله با فتنه‌ها و ایستادگی در برابر استکبار مسائلی بسیار مهم هستند. این مسائل نیز جزو رسالت‌های نماز جمعه است.»

وی درباره نظام اسلامی و مردمی گفت: «هم نظام اسلامی و هم نظام مردمی در نماز جمعه جمع‌ می‌شود. یعنی یک طرف مومنین هستند که در صحنه حضور دارند و یک طرف اسلام که با سخنان ائمه جمعه تبیین می‌شود. نماز جمعه ارتباط بین ولایت و مردم را برقرار کرده و موجب استحکام نظام و امیدواری مردم می‌شود.»

یعقوبی ادامه داد: «امروزه حضور مردم در صحنه انتخابات همه دنیا را متحیر کرده است. این نشانه رشد سیاسی ملت است. نماز جمعه تبیین کننده نگاه سیاسی الهی نظام امامت و ولایت است که باعث این رشد سیاسی شده است. نماز جمعه در حقیقت کلاس مستمر و دائمی برای ارتقای سیاسی و مذهبی ملت بزرگ ایران است. بینش سیاسی و نگاه مردم به مسائل بین المللی به طور شگفت‌آوری ارتقاء داده شده است.»

امام جمعه نیشابور در مورد تقویت امید در نماز جمعه گفت: «وقتی صحبت از آینده می‌کنیم باید از امیدواری نیز صحبت کنیم. ایجاد امید در بین مردم جامعه از رسالت‌های نماز جمعه است. از طرف دیگر دین مردم نیز ارتقاء یافته است. بیشتر شدن جمعیت صف‌های نماز در مساجد، توجه مردم به روزه‌داری، شرکت پرشور در راهپیمایی اربعین، پرداخت صدقات واجب و مستحب توسط مردم، شرکت گسترده در مراسم دینی و... همه نشانه از ارتقای دینی و فکری مردم است. نماز جمعه و مساجد، محور و بستر بسیاری از این اتفاقات هستند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در زمانی که دنیا دچار سقوط اخلاقی بوده و آمریکایی‌ها در عراق و سوریه دست به جنایت می‌زنند، در این حال مدافعان حرم برای دفاع از مردم سوریه و عراق رفتند تا بتوانند جان این مردم مسلمان را نجات دهند. سردار سلیمانی‌ها به نوعی شاگردان ممتاز امامت و جریان امامت هستند که طبیعتا در نماز جمعه شکل گرفته است. بنابراین جایگاه نماز جمعه برای شکل‌گیری تمدن اسلامی و آینده کشور نقش مهمی دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار