شناسایی 208 موتورپمپ غیرمجاز در حوضه آبریز رودخانه کشکان

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت، 208 موتور تلمبه غیرمجاز در رودخانه کشکان شناسایی و برای صدور حکم به مراجع قضایی معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 208 موتورپمپ غیرمجاز در حوضه آبریز رودخانه کشکان

به گزارش وزارت نیرو، "داریوش حسن نژاد" با اشاره به خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در سال جاری، وضعیت رودخانه‌های استان را نامناسب و بحرانی تشریح کرد و اظهار داشت: کاهش بارندگی و دبی رودخانه‌ها باعث خشک شدن برخی رودخانه‌های استان شده است، به‌طوری که رودخانه مادیان‌رود برآفتاب کاملا خشک شده و دبی رودخانه خرم‌آباد در تیر ماه سال جاری در محل دوآب ویسیان نسبت به سال گذشته حدود 47 درصد کاهش داشته است.
حسن نژاد افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و افت 80 درصدی دبی رودخانه‌ها، تمامی کشاورزانی که دارای مجوز موتور تلمبه یا ایستگاه پمپاژ هستند، جهت جلوگیری از تضییع حقوق دیگران و توزیع عادلانه آب موظف به رعایت الگوی کشت اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی هستند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: موتور تلمبه‌های غیرمجازی که اقدام به برداشت غیرقانونی از رودخانه‌های استان نمایند، توسط گروه‌های گشت و بازرسی جمع‌آوری و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند که در این راستا 208 موتور تلمبه غیرمجاز در حوضه رودخانه کشکان شناسایی و برای صدور حکم به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشک شدن بیشتر رودخانه‌های فصلی استان، کشاورزان از اجاره دادن اراضی به افراد غیربومی خودداری کرده و در قبال دریافت مبلغی ناچیز آب این سرمایه ارزشمند را هدر نداده و این میراث گران‌بها را برای آیندگان محافظت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار