در هفته گذشته صورت گرفت؛

وقوع 38 زلزله با قدرت بیش از 2.5 ریشتر

تهران (پانا) - از تاریخ 13 الی 19 تیرماه 38 زمین لرزه با قدرت بیش از 2.5 ریشتر در کشور به وقوع پیوست که بزرگ ترین آن ها زلزله 5 ریشتری نقده بوده است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
وقوع 38 زلزله با قدرت بیش از 2.5 ریشتر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص ماموریت های امداد و نجات از تاریخ 13 الی 19 تیرماه گفت: در این مدت717 ماموریت امداد و نجات در سطح کشور انجام که 59 درصد ماموریت ها جاده ای، 15 درصد در حوزه ارائه خدمات حضوری، 12 درصد در خصوص حوادث شهری، 7 درصد امدادرسانی به حوادث کوهستان، حوادث دریایی 2 درصد، آتش سوزی جنگل ها 1 درصد و 4 درصد ماموریت ها نیز در سایر حوزه ها انجام شده است.

وی افزود: در این ماموریت ها به 2864 نفر از شهروندان امدادرسانی شد و 387 نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل شدند و طی 66 عملیات نجات فنی، 112 نفر رهاسازی شدند و به 88 نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به مهم ترین حوادث در این بازه زمانی اظهار کرد: در مورخ سه شنبه، 15 تیرماه یک فقره واژگونی مینی بوس در محور پاوه به روانسر منجر به حادثه دیدن 15 نفر شد که 11 نفر مصدوم در محل حادثه درمان و 4 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین در روز چهارشنبه، برخورد اتوبوس با سواری لیفان و تریلر ماک با کامیون در محور نطنز به کاشان منجر به حادثه دیدگی 52 نفر شد که 5 نفر جان باخته و 8 نفر از مصدومین نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی پور ادامه داد: در روز پنجشنبه هفته گذشته نیز یک حادثه غرق شدگی در سد خاکی شهرستان سیرجان گزارش شد که در این حادثه نیز 3 نفر جان باخته و پس از انجام عملیات جست و جو پیکر هر سه شهروند کشف و به عوامل اورژانس تحویل داده شد. روز جمعه نیز واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در جاده قدیم بندرگز به کردکوی نیز حادثه آفرید که 8 مصدوم به جا گذاشت و سه نفر به علت جدی بودن مصدومیت به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین در همان روز وقوع زلزله 5 ریشتری در شهرستان نقده منجر به اعزام تیم های هلال احمر به کانون اصلی زلزله شد که خوشبختانه منجر به مصدومیت و جان باختن شهروندان نشد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این مدت ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر نیز 21 ساعت پرواز در قالب 35 سورتی داشته است که در این حین 51 نیروی عملیاتی به مناطق منتقل شده اند و 500 کیلوگرم بار نیز جا به جا شد و 4 مصدوم حوادث نیز به بیمارستان ها منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص زلزله های رخ داده در کشور گفت: از تاریخ 13 الی 19 تیرماه 38 زمین لرزه با قدرت بیش از 2.5 ریشتر در کشور به وقوع پیوست که بزرگ ترین آن ها زلزله 5 ریشتری نقده بود. در این مدت 4 زمین لرزه بین 4 تا 5 ریشتر، پنج زمین لرزه بین 3 تا 4 ریشتر و 28 زمین لرزه با قدرت بین 2.5 تا 3 ریشتر رخ داده است که خوشبختانه هیچ کدام خسارت جانی در پی نداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار