در حاشیه نشست قطب یک مجلس دانش‌آموزی عنوان شد:

محروم‌ماندن دانش‌آموزان از فضای شاد مدرسه و عدم حضور در اجتماع از جمله آسیب‌های آموزش‌مجازی است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون ورزش و سلامت کشور در مجلس دانش‌آموزی معتقد است آموزش مجازی فرصت دیدار و تعاملات را سلب کرده و ارتباط دانش‌آموزان را با دنیای واقعی کمتر می‌کند. این امر علت اصلی پایین‌آمدن عزت نفس، روحیه تیمی و روابط اجتماعی دانش‌آموز می شود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
محروم‌ماندن دانش‌آموزان از فضای شاد مدرسه و عدم حضور در اجتماع از جمله آسیب‌های آموزش‌مجازی است

ایلیا کابلی؛ رئیس کمیسیون ورزش و سلامت کشور درباره روند برگزاری نشست گفت: «بسیار مشتاق بودیم که روند نشست قطبی کمیسیون ها را به صورت حضوری پیش ببریم، اما با وجود پیگیری‌های کادر مجلس دانش‌آموزی این بستر فراهم نشد.»

وی معتقد است: «مبحث ورزش و سلامت از اهمیت بالایی در همه جهات برخوردار است.»

ایلیا کابلی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: «در بیانیه گام دوم روی این موضوع کاملا مانور داده شده و از نکات قابل توجه این بیانیه بود و بارها رهبر معظم انقلاب به این مبحث اشاره کردند که سلامت، مسئله درجه یک کشور است.»

او ادامه داد: « همه آحاد مردم باید مقوله ورزش و سلامت را جدی بگیرند و آن را برای زندگی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند، زیرا جامعه ای که به این موضوع اهمیت می دهد، جامعه ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است.»

کابلی با بیان مشکلات تدریس آنلاین گفت: «با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری مدارس و هدایت کردن آنها به سمت آموزش غیرحضوری، تدریس آنلاین و تداوم آن در سال تحصیلی، نظام آموزشی و در کنار آن معلمان و دانش آموزان دچار مشکلات متعدد و مختلفی جدا از ویروس منفور کرونا شدند. بی شک‌ این شوک‌ بزرگ مسبب اصلی غفلت در آماده سازی خانواده ها، دانش آموزان و آموزش مجازی بوده که البته بر باور والدین، راه امنی برای در امان ماندن فرزند خود از بیماری به حساب می‌رفت.»

همچنین رئیس کمیسیون ورزش و سلامت گفت: «محروم ماندن دانش آموزان از فضای شاد مدرسه، تلاش برای یادگیری، عدم زندگی دسته جمعی و حضور در اجتماع از جمله آسیب های این نوع آموزش به شمار می رود. کلاسهای مجازی فرصت دیدار و تعاملات را سلب کرده و روز به روز ارتباط دانش‌آموزان را با دنیای واقعی و ارتباط با دیگر بچه ها کمتر می‌کند. این امر علت اصلی پایین آمدن عزت نفس، روحیه تیمی و روابط اجتماعی دانش آموز می شود.»

کابلی در ادامه به نقش معلمان پرداخت و گفت: «مشکلات بسیاری از جمله معلمان بی تجربه در آموزش مجازی از ضعف های این زیر ساخت می‌گوید. اکثر معلمان تجربه کار در آموزش آنلاین را ندارند و این باعث دلسرد شدن دانش آموزان و معلمان از برگزاری این کلاس ها می شود. آموزش مجازی نظارت مستمر و مجدانه خانواده را می خواهد که متاسفانه بیشتر اولیا از آشنایی با این نوع از فعالیت ها محروم هستند. اگر چه کلاس های مجازی قوانین مشخصی دارند اما نمی‌تواند نظم و دقت کلاس های حضوری را برآورده کند.»

او درباره تفاوت آشکار آموزش حضوری و مجازی گفت: «نکته دیگری که در آموزش حضوری کاملا رعایت می شود و در آموزش مجازی مغفول مانده است، بحث توجه به تفاوت های فردی در آموزش می باشد که آیا دانش آموز با نیازهای آموزشی خاص با دانش آموزان عادی محتواهای خاص خود را دریافت می نمایند؟ و متاسفانه باید گفت که بررسی ها و مراجعات اولیاء چنین چیزی را نشان نمی دهد.در روزهای کرونایی، دانش آموزان نسبت به تشویق نشدن از سمت معلم یا مشاور مدرسه دل تنگ می‌شوند.از سوی دیگر اختلالات فنی برای آموزش و پرورش، معلمان و دانش آموزان به یک مشکل تبدیل شده است. همچنین باید در نظر گرفت که بعضی از خانواده‌ها توان مالی تهیه گوشی همراه را ندارند. به ویژه در مناطق روستایی و محروم که امکانات کافی وجود ندارد.»

وی در آخر گفت: «امید داریم به کمک و هم یاری تمام نمایندگان محترم قطب یک و کمیسیون ورزش در جهت ارتقای سلامت، تندرسی و ورزش دانش آموزان پیشگام باشیم و در این راستا برای در پیش داشتن پیگیری شیوه نامه های سلامت مدارس، پیگیری سند نهم مجلس در حوزه سلامت روان، استفاده از پتانسیل هرچه بیشتر معلمین و کادر ورزشی مدارس در جهت بهبود ورزش خانگی و همچنین ارتقای وضعیت مشاوره سلامت در مدارس، فعال سازی همیار مشاوران مدارس در جهت تکمیل خلل های مشاوره ای مدارس، استفاده هر چه تمام تر از پتانسیل فدراسیون ورزش دانش آموزی و ورزش های بومی و عشایری در جهت برگزاری المپیادهای ورزشی مدارس در سایه کرونا در جهت بهبود وضعیت ورزش قهرمانی، پیگیری طرح ملی کوچ (کاهش وزن و چاقی)، در جهت به ثبات رسیدن وضعیت جسمانی دانش آموزان اقدام کنیم. انشاءالله با پیگیری مطالبات نمایندگان و بیانات مدیران بتوانیم به حدی از وظیفه خود در قبال دانش آموزان عمل کرده باشیم.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار