هشدار نسبت به بروز بیماری‌های روده‌ای و التور در فصل گرما و تابستان

تهران (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلماس بر لزوم توجه و رصد بیماریهای روده‌ای و التور در فصل گرما و تابستان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نسبت به  بروز بیماری‌های روده‌ای و التور در فصل گرما و تابستان

به‌گزارش ایسنا، حمیدرضا جباری گفت: بیماری‌های روده‌ای و التور یکی از بیماریهای رایج در فصل گرما و تابستان بوده رصد علائم و پیشگیری آن باید در اولویت باشد.

جباری بیان کرد: هر چه میزان آمادگی و هماهنگی درون بخشی و برون بخشی در خصوص این بیماری بیشتر باشد؛ درصد پیشگیری بالا خواهد رفت. بنابراین کارشناسان ضمن استفاده از مطالب مطرح شده در این کمیته نسبت به انعکاس موارد ضروری به کاردانان و بهورزان و نیز پرسنل درمان اقدام نمایند و نیز ضروری است پس از این کمیته موارد مصوب جهت تعامل بین سازمانی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ارائه شود.

وی افزود: آموزش به عموم مردم با توجه به ارتقای زیرساخت های ارتباطی در خصوص رعایت بهداشت و سالم سازی میوه و سبزیجات در اماکن پرجمعیت مانند پادگان ها، حوزه های علمیه، مساجد و... همچنین آموزش و نظارت بر بیمارستان، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و آزمایشگاه های دولتی و خصوصی و نیز گزارش دهی و نمونه گیری به موقع از موارد اسهالی از دیگر فعالیت های مهم در این فصل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس تصریح کرد: شیوع بیماری التور در کشورهای همسایه مخصوصا عراق از جمله مواردی است که حساسیت پیشگیری از این بیماری را دو چندان می کند و لازم است همکاران نظارت بر شرایط فیزیکی و زیستی با هدف پیشگیری از این بیماری را از مراکز و ساختمان های مربوط به حوزه بهداشت و درمان آغاز کنند.

وی افزود: اسهال از مهمترین علایم بیماری است و در این بیماری دفع آب و املاح بدن ممکن است موجب مرگ بیمار شود، ولی در صورت درمان به موقع و مناسب این بیماری کشنده نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار