مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با پانا

والیبال ایران از حاشیه دور شود، موفقیت در المپیک دور از دسترس نیست

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال که سابقه سرمربیگری در تیم ملی والیبال ایران را در کارنامه دارد معقتد است تیم ملی ایران توانایی موفقیت در المپیک توکیو را دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
والیبال ایران از حاشیه دور شود، موفقیت در المپیک دور از دسترس نیست

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با پانا، درباره لیست ۱۲ نفره تیم ملی والیبال برای حضور در المپیک توکیو گفت: « در یکی دو مورد صحبت‌های مطرح است که شاید اگر آلکنو تغییراتی ایجاد می‌کرد بهتر بود اما باید به این نکته توجه کنیم که لیست ۱۲ نفره اعزام به المپیک پس از پایان لیگ ملت‌ها از سوی سرمربی تیم ملی مطرح شد. بنابراین این سرمربی همه جوانب را سنجیده و نقاط قوت و ضعف بازیکنان را یک به یک دیده است و به همین خاطر ترکیب نهایی برای حضور در المپیک را به این صورت معرفی کرده است. »

وی ادامه داد: « در حال حاضر اصلی‌ترین موضوع برای والیبال ایران المپیک است و همه اهالی والیبال باید دست به دست هم دهند تا تیم در میدان پیش‌رو بهترین نتیجه را داشته باشد. متاسفانه والیبال دچار حاشیه شده که طرح چنین موضوعاتی اصلا به صلاح تیم ملی نیست. تیم ملی در میدان المپیک می‌تواند به موفقیت برسد و این موضوع دور از دسترس نیست اما به این شرط که این تیم حمایت شود و از حواشی دور بماند. به اعتقاد من در دور نخست شاگردان آلکنو این توانایی را دارند که تیم‌های مثل ونزوئلا، کانادا و ژاپن را شکست دهد. مقابل لهستان هم می‌توانیم خوب نتیجه بگیریم به این شرط که در برابر این تیم روز بازیکنان ایران باشد و با تمرکز بالا بازی کنند. »

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال درباره وضعیت فعلی تیم ملی والیبال ایران گفت: « من اعتقاد دارم الان وضعیت طلایی والیبال ایران است. ۱۲ بازیکن در میدان المپیک توکیو باید از دل و جان مایه بگذارند که از این تعداد، یازده نفر در لیگ ملت‌ها بازی کردند و تنها یک تغییر کوچک در تیم ملی به وجود آمده است‌. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم بازیکنان در میدان المپیک انگیزه بالایی دارند. برخی بازیکنان بعد از المپیک از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد و به همین خاطر با انگیزه تمام قصد دارند که در آخرین حضور خود در مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان بهترین نمایش را داشته باشند و این انگیزه به تیم ملی بسیار کمک خواهد کرد. »

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران در پایان درباره المپیک توکیو گفت: « بازیکنان در میدان المپیک باید با تکنیک و تمرکز کافی حضور پیدا کنند و مهارت خود را به نمایش بگذارند. المپیک جایی است که بازیکنان تیم ملی باید جانانه بجنگند اما در کنار آن باید بسیار هوشمندانه هم عمل کنند.‌ الان دیگر وقت آزمون و خطا نیست. تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال آزمون و خطاهای خود را پشت سر گذاشته است تا در میدان المپیک کوچکترین اشتباهی نداشته باشد. من به ارنجی که سرمربی تیم ملی برای المپیک در نظر دارد بسیار امیدوارم و اعتقاد دارم بازیکنان ما توانایی رسیدن به موفقیت را در المپیک دارند. الان بیشتر از هر زمان دیگر ملی‌پوشان باید تمرینات با کیفیت انجام بدهند تا بتوانند از این فرصت باقی‌مانده استفاده کنند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار