اهمیت هدایت تحصیلی در تعیین مسیر آینده توسعه کشور

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت هدایت تحصیلی از این نظر که در تعیین مسیر آینده توسعه و پیشرفت کشور و نیز زندگی دانش‌آموزان تاثیرگذار است،حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت هدایت تحصیلی در تعیین مسیر آینده توسعه کشور

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست با مدیران مدارس متوسطه دوره اول و هنرستان های استان که بصورت وبینار انجام شد، از مدیران مدارس به جهت رصد فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان و ارتباط مستمر با اولیا در شرایط شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

او در ادامه با اشاره به اینکه ثبت نام پایه هفتم در جریان است، تصریح کرد: استان اردبیل در ورود اطلاعات 86 درصدی دانش آموزان به سامانه سیدا در رتبه 11 کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه هدایت تحصیلی در تعیین مسیر آینده توسعه کشور اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: اصلی ترین منبعی که متخصصان حوزه مدیریت و توسعه به عنوان عنصر اصلی پیشرفت هر جامعه ای از آن نام می برنند، منابع انسانی است که در سایه هدایت تحصیلی می توان به این مهم دست یافت.

ناصری با بیان اینکه روند هدایت تحصیلی منظم و مطابق با هدف گذاری ها در جریان است، گفت: آموزش و پرورش استان برنامه های گسترده ای را پیش بینی کرده است، تا هدف گذاری ها و تعهدات استان در سال تحصیلی پیش رو محقق شوند.

او هدایت تحصیلی را یک امر استراتژیک دانست و نقش موثر مدیران مدارس و اولیا بویژه مادران را در این خصوص موثر دانست.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان در سال های اخیر توجه عملی به هنرستان ها از لحاظ تجهیز و فضاسازی بعمل آمده است تا رشته های تحصیلی در این واحدهای آموزشی برای دانش آموزان جذاب تر شوند.

ناصری در پایان از مدیران مدارس متوسطه دوره اول خواست تا اطلاعات تحصیلی دانش آموزان خود را بعد از هدایت تحصیلی تا پایان دوره متوسطه جمع آوری کنند، چرا که می توان از این اطلاعات برای هدایت تحصیلی سال های آتی بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار