بهرامی: نظام اداری یک وسیله برای تحقق اهداف نظام سیاسی است

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید از رییس جمهوری منتخب می‌خواهیم در سخت‌ترین شرایط مجلس را فراموش نکند و فقط به سخنان اطرافیان خود گوش نکند. دولت سیزدهم باید تکلیف نیروی انسانی‌اش را مشخص کند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بهرامی: نظام اداری یک وسیله برای تحقق اهداف نظام سیاسی است

به گزارش روابط عمومی برنامه«به وقت ایران»، جدیدترین قسمت برنامه زنده و تلویزیونی «به وقت ایران» شب گذشته 13 تیرماه با موضوع ضرورت تحول در نظام اداری و با حضور علی بابایی کارنامی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و محمدباقر بهرامی رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی روی آنتن شبکه آموزش رفت.

مردم به دنبال عملگرایی هستند

علی بابایی کارنامی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در ابتدا گفت: دولت سیزدهم قصد دارد تحول را مبنای مدیریت خود قرار بدهد اما مردم به دنبال عملگرایی هستند و این جزو آرزوهای چندین ساله مردم در همه حوزه‌ها شده است.
وی ادامه داد: ما نتوانستیم مردم را راضی نگه داریم. همچنین صراحتا باید بگویم 15 هزار قانون زائد داریم و نباید قوانین جدید تولید کنیم بلکه باید برخی قوانین را نیز تعدیل کنیم.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: من از رییس جمهور منتخب می‌خواهم در سخت‌ترین شرایط مجلس را فراموش نکند و تنها به سخنان اطرافیان خود گوش نکند. دولت سیزدهم باید تکلیف نیروی انسانی‌اش را مشخص کند.
باید از شعار عبور کنیم
بابایی کارنامی افزود: باید از شعار عبور کنیم چراکه گوش مردم از شعار پُر است. رییس جمهور مردم باید وسط کار باشد و وقت خود را با کارگروه‌های مختلف نگذارند.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت امروز باید مبتنی بر ایثار، عدالت و از خودگذشتگی باشد.

نظام اداری یک وسیله برای تحقق اهداف نظام سیاسی است

محمدباقر بهرامی رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات 1400 نقطه عطفی برای ایران بود، بیان کرد: باتوجه به تحولاتی که در نظام بین‌الملل در حال رخ دادن است، در انتخابات 1400 ایران مردم آگاهانه به یک گفتمان یعنی تحول و عدالت رای دادند.
وی ادامه داد: خاستگاه مردم ما تحول در ساختار کشور است. این ساختارها همه به هم وصل و مرتبط با یکدیگر هستند. تحول در ساختار صرفا پاسخگوی تحول در نظام اداری نخواهد شد. نظام اداری یک وسیله برای تحقق اهداف نظام سیاسی است پس وسیله به تناسب قابل تغییر و موفقیت نظام سیاسی و حکومت بستگی مطلق به نظام اداری دارد.

تحول باید درارکان نظام اداری اعمال بشود

رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: نظام اداری 5 زیرمجموعه دارد و تحول باید در ارکان نظام اداری اعمال بشود. دولت سیزدهم بار سنگینی در این زمینه بر دوش دارد و صادقانه باید بگویم نظام اداری موجود نمی‌تواند و کشش ندارد که دولت سیزدهم را به اهدافش برساند.
بهرامی ادامه داد: ما در اسناد بالادستی مشکل نداریم اما کارها را به مردم واگذار نمی‌کنیم. رییس جمهور منتخب باید نظام اداری را در ساختارهای مختلف متحول کند.
وی خاطرنشان کرد: نخبگان و کارشناسان فراوانی در کشور حضور دارند که می‌توان در تحول نظام اداری از آن‌ها کمک گرفت پس همه باید دست در دست هم بدهیم که از این دوران عبور کنیم.
برنامه «به وقت ایران» در فصل دوم با رویکرد مهارتی و با ساختار گفتگومحور به تهیه‌کنندگی علیرضا عاصم یوسفی با اجرای ناصر خیرخواه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.
انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار