توصیه‌های مهم ورزش کردن در هوای گرم

بن(پانا)_ گرم شدن هوا نباید بهانه‌ای برای ورزش نکردن باشد، اما لازم است روش صحیح ورزش در هوای گرم عنوان شده و رعایت شود.

کد مطلب: ۱۱۹۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های مهم  ورزش کردن در هوای گرم

با توجه به اینکه تابستان امسال دمای هوا بیشتر است توصیه هایی برای افرادی که همواره ورزش می کنند وجود دارد که با رعایت آن در فصل گرما علاوه بر راحتی خود می‌توانند بهتر به ورزش خود ادامه دهند، زیرا در فصل گرما بدن آب و املاح زیادی را از دست می دهد و ممکن است فرد به مشکلاتی دچار شود.
هوای گرم تاثیراتی در اعضای بدن دارد مانند: گرفتگی عضلات، تعریق زیاد و از دست دادن الکترولیت ها می تواند موجب گرفتگی عضلات در هوای گرم شود. این گرفتگی می تواند یک گرفتگی ساده باشد و یا به تدریج به اسپاسم دردناک منجر شود که اگر چنین چیزی را مشاهده کردیم باید سریع تر به فعالیت خود پایان دهیم.
از دیگر عوارض ورزش در هوای گرم، گرمازدگی است و به نوعی می توان گفت یکی از خطرناک ترین عوارض ها گرمازدگی است که به علت فشار و کمبود آب، افزایش ناگهانی دمای بدن و در نتیجه از کارافتادگی سیستم عصبی ایجاد می شود.
یکی دیگر از تاثیرات ورزش در هوای گرم افزایش دمای بدن، اختلال در توزیع مایعات بدن و افزایش حجم خون در بخش تحتانی اندام از عوامل ایجاد خستگی مفرط در هوای گرم است.
نوشیدن مایعات زیاد، استفاده از لباس های روشن، سبک و آزاد، استفاده از ضدافتاب و خودداری از ورزش های طولانی مدت در صبح، انتخاب مکانی مناسب برای ورزش، خنک نگه داشتن سر، نوشیدن 750 میلی لیتر آب در هر ساعت، از مواردی است که هنگام ورزش در هوای گرم می‌تواند به ما کمک کند.
خبرنگار دانش آموز:فاطمه طاهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار