فارس دومین استان در ثبت مدارس ماندگار در کشور

شیراز (پانا) - نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش  در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه فارس دومین استان کشور در ثبت مدارس ماندگار است گفت ثبت همزمان 5 مدرسه ماندگار در فارس آن هم در عالی ترین مجمع سیاستگذاری یعنی شورای عالی آموزش و پرورش یک اتفاق تاریخی و بی‌نظیر در دوران مدیریت آموزش و پرورش این استان  بوده است .

کد مطلب: ۱۱۹۷۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فارس دومین استان در ثبت مدارس ماندگار در کشور

سید عبداله محبی در آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز گفت: در سال 1383 دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع سیاست گذاری در کشور با هدف پاسداشت فرهنگ کشور اقدام به ثبت مدارس بالای 50 سال قدمت به عنوان مدارس ماندگار کرد.
نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه بیش از 17 سال است که از مصوبه مدارس ماندگار می گذرد گفت: استان فارس بیست چهارمین استان کشور است که اقدام به ثبت مدارس ماندگار در سطح کشور می‌کند.
محبی گفت: اگر در ثبت مدارس ماندگار مصوبه‌ای تدوین نمی‌شد خیلی از این آثار گرانقدر به عنوان میراث آموزش و پرورش تخریب می‌شد.
وی افزود: اولویت و اهداف اصلی در رابطه با ثبت مدارس ماندگار پاسداشت فرهنگ کهن در کنار نگهداری از این ثروت‌های ارزشمند فرهنگی و جهانی است.
نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار گفت: بحث الگوسازی بر اساس سند تحول بنیادین با محور مدرسه صالح و حیات طیبه و ایجاد فضایی ارتباطی برای تعامل با سایر نهاد از دیگر اهداف تاسیس مدارس ماندگار بوده است.
محبی بیان کرد: در عصر جدید هویت دینی، انقلابی و ملی دانش‌آموزان مورد هدف قرار گرفته و هویت در این ابعاد کمرنگ شده است که مدارس ماندگار فضایی برای تحکیم و توسعه و قالب‌بندی این هویت‌ها می‌تواند ایجاد کند.
وی گفت: در کار پژوهشی باید به عقبه و پیشینه مساله و موضوع پژوهش دقت نظر کافی را داشت و در این رابطه مدارس ماندگار می‌تواند دایره المعارفی ارزشمند در رابطه با تحقیق و مقاله‌ها باشند.
نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه در آیین نامه جدید مدارس ماندگار قدمت این مدارس باید به حداقل 75 سال برسد گفت: مدارس ماندگار به عنوان شناسنامه های فرهنگی در انواع متفاوتی از جمله شاهد، تیزهوشان، نمونه دولتی و ... فعال هستند.
محبی تصویب همزمان 5 مدرسه ماندگار فارس در بالاترین مرجع سیاستگذاری کشور یعنی شورای عالی آموزش و پرورش را یک اتفاق تاریخی، ارزشمند و بی بدیل در دوران درخشان مدیریت مدیرکل فعلی آموزش و پرورش استان دانست.
گفتنی است که در پایان از تندیس مدارس ماندگار هنرستان های آیت اله طالقانی، هنرستان صنعتی نمازی، هنرستان شهید جوانمردی، دبیرستان های نمازی و شهید بهشتی عشایری رو نمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار