نگاهی به دیدارهای هفته سی و دوم لیگ یک ایران

اوج حساسیت در سطح یک ایران؛ تب فوتبال داغ شد

رضای اقای گل در آزمون بزرگ / تلخ‌ترین خبر آماده مخابره به آذربایجان شد

تهران (پانا) - لیگ یک ایران به اوج حساسیت خود رسیده است، امروز قرار است 9 بازی به صورت همزمان برگزار شود. دیدارهایی که احتمالا یکی از معادلات پایین جدول را حل خواهد کرد اما درباره بالای جدول همه چیز حساس و تماشایی است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اوج حساسیت در سطح یک ایران؛ تب فوتبال داغ شد

سی و دومین هفته از لیگ یک ایران امشب با برگزاری 9 بازی به صورت همزمان در شهرهای تهران، سیرجان، کرج، اهواز، خرم آباد، بندر انزلی، جم، شیراز و بابل پیگیری خواهد شد تا شاید حل برخی معادلات جدول آسان شده و یا حتی این معادلات پیچیده‌تر از قبل شود.

اوج حساسیت در تهران

دوئل صعود به لیگ برتر در بالای جدول به اوج خود رسیده است و با توجه به نزدیک بودن امتیازها این جدال هر هفته تماشایی‌تر از قبل خواهد شد اما با توجه به امتیاز تیم‌ها این هفته چیزی درباره صعود به لیگ برتر قطعی نخواهد شد. از نظر جدول 9 تیم هنوز شانس صعود به لیگ برتر را دارند، اما از نظر منطقی شانس صعود به ترتیب برای 5 تیم هوادار تهران، بادران تهران، فجر سپاسی شیراز، شاهین بوشهر و مس کرمان زنده است و تیم‌های استقلال خوزستان، خیبر خرم آباد و ملوان بندر انزلی به احتمال زیاد امروز رسما از کورس صعود حذف خواهند شد.

در بین بازی‌های مهم بالای جدول قطعا حساس‌ترین و نفس‌گیرترین بازی در شهر تهران برگزار خواهد شد، جایی که هوادار تهران صدرنشین فعلی به مصاف تیم رده سومی فجر سپاسی می‌رود تا یکی از فینال‌های هفته‌های پایانی لیگ یک ثبت شود.

دیگر بازی مهم امروز که برای بالا و پایین جدول بسیار مهم است در شهر شیراز برگزار خواهد شد. جایی که تیم رده دوم بادران تهران که با هوادار هم امتیاز در خانه قشقایی به میدان خواهد رفت، این بازی هر چند شاید با یک تیم ته جدولی باشد اما از آنجایی که قشقایی برای بقا تلاش می‌کند امتیاز این بازی برای آنها حیاتی است.

اما در دیگر بازی‌های مهم برای بالای جدول، شاهین بوشهر که به کرج سفر کرده به نظر می‌‍رسد ساده‌ترین کار دارد و برای بدست آوردن چهارمین برد متوالی روز سختی را مقابل گل ریحان البرز نخواهد داشت. سقوط گل ریحان به دسته دو قطعی شده و در هفته‌های پایانی با 6 باخت متوالی تیمی بدون انگیزه نشان داده است. مس کرمان دیگر مدعی لیگ برتری شدن که البته شانس کمتری از 4 رقیب بالای سر خود در جدول دارد هم این هفته راهی خرم آباد شده و با فرهاد کاظمی دنبال دومین برد متوالی و زنده نگه داشتن کورسوی امید است.

دومین حکم سقوط صادر می‌شود؟

اما در پایین جدول بر خلاف بالای جدول ممکن است امروز یکی از معادلات حل شده و دومین تیم سقوط کنند به لیگ دو پس از گل ریحان البرز معرفی شود. نود ارومیه تیمی است که امشب به احتمال زیاد به دسته دو سقوط خواهد کرد، آنها راهی بابل شده‌اند و برای اینکه سقوط‌شان کمی به تاخیر بیافتد باید در دیدار با رایکا 3 امتیاز را بدست آورند، البته نباید فراموش کرد که رایکا بابل خودش در خطر سقوط است و قطعا برای بقا به آب و آتش خواهد زد.

در حالی که 6 تیم « نود ارومیه، چوکا تالش، قشقایی شیراز، رایکا بابل، استقلال ملاثانی و شهرداری آستارا » مدعیان اصلی سقوط هستند، در این هفته استقلال خوزستان که نه در جمع مدعیان است و نه خطر سقوط تهدیدش می‌کند باید به مصاف شهرداری آستارا برود، نماینده آستار اگر امروز بتواند با برد زمین را ترک کند تا حدود زیادی بقای خود را تضمین خواهد کرد. ملوان بندر انزلی هم با وضعیتی مشابه استقلال خوزستان از دیگر استقلال لیگ یک یعنی استقلال ملاثانی میزبانی می‌کند و درباره بازی قشقایی و بادران هم که پیش از این توضیح داده شد.

تنها بازی کم اهمیت

در بین 9 بازی که قرار است امشب برگزار شود، شهر سیرجان میزبان بی اهمیت‌ترین بازی است و قرار است دو تیم آرمان گهر سیرجان و خوشه طلایی ساوه که در خط سقوط قرار ندارند و شانسی هم برای صعود آنها دیده نمی‌شود، به مصاف هم بروند.

شاید تنها انگیزه این بازی ادامه روند خوب آرمان گهر در سیرجان باشد، آنها 6 برد متوالی خانگی دارند و در تلاش هستند تا هفتمین برد را جشن بگیرند.

برنامه دیدارهای امروز

هوادار تهران - فجر سپاسی شیراز / ساعت 20:30

آرمان گهر سیرجان - خوشه طلایی ساوه / ساعت 20:30

گل ریحان البرز - شاهین بوشهر / ساعت 20:30

استقلال خوزستان - شهرداری آستارا / ساعت 20:30

خیبر خرم آباد - مس کرمان / ساعت 20:30

ملوان بندرانزلی - استقلال ملاثانی / ساعت 20:30

پارس جنوبی جم - چوکا تالش / ساعت 20:30

قشقایی شیراز - بادران تهران / ساعت 20:30

رایکا بابل - نود ارومیه / ساعت 20:30

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار