عکس های شباب گلچین در نگارخانه ارغوان رشت

رشت ( پانا) - شباب گلچین عکاس نام آشنای کشور، مجموعه ای از عکس های خود را در نگارخانه ارغوان هنرگاه شهر رشت در معرض تماشا قرار داده است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
عکس های شباب گلچین در نگارخانه ارغوان رشت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، پورتفولیویی شامل عکسهایی از مدارس عشایری تالش و زمستان در این سرزمین محروم اما سبز است.

زمستانی صعب در کوره راه های برف گرفته کوهستانی و کلاس های کوچک مخروبه با دیوارهای دودگرفته و فانوسی بر فراز، و معلمی که با عشق در حال آموزش است تا مگر زمستان این کودکان بهاری شود.

پورت‌فولیوی یک عکاس، به زبان ساده، مجموعه آثار او است که از نظر موضوعی، بر اساس سبک یا هر نقطه اشتراک یا مشخصه دیگر دسته‌بندی شده‌ باشند.

شادی مهدی زاده کارشناس هنری در بیانیه ای برای آثار شباب گلچین در این نمایشگاه آورده است:

عکاسی می تواند جهان سوژه هایش را متحول کند. پورتفولیوی شباب گلچین برآیند زیست آگاهانه اش در تالش است او انتخاب کرده که جهان پیرامونش را با نگاهی درونی ببیند. زمان در عکسهایش دلالتی بر آنِ اتفاقاتی دارد که در حال وقوع است. تصاویر مناظر طبیعی و عکس های مدرسه هر چند به نظر دو مجموعه می آید اما مضمونی پنهان آنها را به هم گره می زند. گلچین با بیش از ۲۵۰ سفر ۱۴ سال مدارس عشایری تالش را ثبت کرده است. عکس های او همانند حس کودکانه سوژه هایش رها هستند. او به دنبال سوژه هایش از گردنه های مارپیچ کوهستانی می گذرد تا بیانگر زیست طاقت فرسای آنها برای یافتن چشمه دانش باشد. گلچین با عکس هایش روزنه امیدی برای کودکان سرزمینش یافته است. گسترش این عکس ها زمینه ساز ساخت مدارس بسیاری در جهان رویایی سوژه هایش شده مدارس جدیدی که جای آنها در این پورتفولیو خالی است. سایه بان های باشکوهی که در رشته کوه های سرسبز مواجهه کودکان را با زندگی سخت روستایی به تعویق می اندازد. زندگی سختی که پشت این مناظر باشکوه پنهان شده است.

این نمایشگاه تا ۱۵ تیر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در معرض تماشای علاقمندان است.

نشانی نگارخانه: رشت، خیابان تختی، جنب بانک ملی و فروشگاه کورش، موسسه آموزشی هنری هنرگاه، نگارخانه ارغوان.

محمد (شباب) گلچین متولد سال ۱۳۵۴ تالش، فارغ­ التحصیل مهندسی جنگلداری و عضو افتخاری انجمن عکس صربستان است. او در بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی شرکت و ۵ نمایشگاه انفرادی از جمله با موضوع صلح در شهرهای مختلف ایتالیا داشته است.

گلچین موفق به دریافت جایزه ویژه یونسکو (دو دوره)، کسب مدال افتخار آشاهی شیمون ژاپن (پنج دوره)، جایزه ویژه مسابقه عکس لهستان با موضوع انسان در طبیعت، مدال برنز فیاپ و انجمن عکاسان فرانسه در جشنواره بین المللی Chrlmangne روبان افتخار فیاپ در جشنواره کودک، جایزه PS.S mereit award در بخش عکاسی سیاه و سفید سنگاپور، مدال طلای مسابقات بین المللی اوکراین با موضوع زنان، روبان افتخار فدراسیون بین المللی عکاسی فیاپ در جشنواره بن المللی صربستان، مدال نقره انجمن عکاسان آمریکا در جشنواره بین المللی ویلمینگتون آمریکا (دو دوره)، در بخش مسافرت و آزاد جشنواره بین المللی PS.S mereit award سنگاپور، مدال طلای مسابقات بین المللی هنگ کنگ، ۲ مدال طلا در جشنواره بین المللی براگای روسیه در بخش عکاسی رنگی و دیجیتال، مدال برنز جشنواره راک صربستان، مدال برنز و تقدیر انجمن عکاسان ترکیه در مسابقه عکس ترکیه، مدال طلای مسابقات بین المللی ایتالیا در جشنواره the mountain angle، جایزه اول مسابقه عکس در بخش موزیک در بین عکاسان حرفه ای دنیا در فرانسه، جایزه اول بخش دیجیتال و عنوان عکاس برتر خاورمیانه در جشنواره آل ثانی قطر، مدال طلا و مقام اول جشنواره جهانی هند، مدال طلا و نقره ی بخش آزاد مسابقات جهانی اسلواکی، لوح افتخار و روبان فیاپ در مسابقه عکس صربستان، مدال نقره ششمین دوره مسابقه کومانو (مقدونیه) و مدال طلا مسابقات جهانی رومانی در بخش سیاه و سپید و تقدیر در جشنواره عکس هنگ کنگ و تقدیر انجمن عکاسان هندوستان در مسابقه عکس با موضوع آزاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار