اجرای طرح «حیاط پویا»، گامی مهم برای دستیابی به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان ابتدایی منطقه 10

تهران(پانا) - کارشناس تربیت بدنی منطقه ۱۰ آموزش و پرورش شهر تهران از طرح حیاط پویا در مدارس ابتدایی منطقه خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «حیاط پویا»، گامی مهم برای دستیابی به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان ابتدایی منطقه 10

فاطمه کنعان پناه؛ کارشناس تربیت بدنی منطقه ۱۰ شهر تهران، ضمن بیان این خبر و تاکید بر اهمیت سلامت جسمانی دانش آموزان گفت: یکی از دغدغه های اصلی مدیران آموزش و پرورش منطقه ۱۰ و به ویژه معاونت پرورشی و تربیت بدنی، اجرای برنامه و راهکارهایی برای دستیابی به سلامت جسمانی و به تبع آن سلامت روانی و فکری دانش آموزان است بر این اساس این طرح مورد توجه و تاکید دست اندرکاران تربیت بدنی منطقه قرار گرفته است.
کنعان پناه گفت: یکی از اهداف این طرح جلوگیری از کم تحرکی دانش آموزان است که خود زمینه سازبیماری هایی نظیر چاقی در کودکان خواهد بود.

او افزود: کم تحرکی و چاقی در کودکان یکی از معضلات جوامع امروزی است که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا و در شرایط قرنطینه و در خانه ماندن دانش آموزان، بیشترنمود پیدا کرده است. از این رو اغلب جوامع به دنبال راهکارهایی برای مقابله با این مسئله هستند. خوشبختانه در کشور عزیزمان این امر در قالب طرح هایی چون مدرسه پویا، مهارت های بنیادین ورزشی در دانش آموزان و تقویت کانون های ورزشی درون مدرسه ای و... مورد توجه جدی برنامه ریزان امرآموزش و پرورش قرار گرفته است و یکی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین محسوب میشود.

وی ادامه داد دراین طرح که معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مجری آن است، برنامه هایی به منظور زیبا سازی محیط مدارس به ویژه حیاط مدارس در نظر گزفته میشود.برای مثال دیوارهای حیاط مدارس و کف حیاط مدارس با تصاویری از ورزش های ساده دوران کودکی همچون لی لی و طناب بازی و.... منقش خواهد شد و یا ماکت هایی از ورزش های همگانی در حیاط مدارس نصب خواهند شد تا محرک و مشوقی برای برای نرمش و ورزش کودکان و نوجوانان عزیزمان در زنگهای تفریح شوند. طبیعتا دانش اموزانی که تحرک بدنی و شادابی در زنگ تفریح داشته باشند به لحاظ روانی آمادگی بیشتر و بهتری برای یادگیری درس درکلاس درس خواهند داشت. افزون بر این از نظر روحی و روانی زندگی بهتر و سالم تری را برای آینده او می توان ترسیم کرد.

او در پایان یادآورشد: به همین منظوردر منطقه ۱۰، دبستان دخترانه زهرا مردانی ۲ به عنوان نخستین مدرسه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است از این روی که با عنایت به فقر حرکتی به ویژه در دانش آموزان دخترابتدایی، گام هایی به منظورتشویق و ترغیب این عزیزان برای تحرک، ورزش، پویایی و شادابی به ویژه برای دوران پسا کرونا برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار