رقابت بیش از ۱۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی در گیلان

رشت ( پانا) - استاندار گیلان صبح امروز از روند برگزاری کنکور سراسری و چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه گیلان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از ۱۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی در گیلان

به گزارش دانشگاه گیلان؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌های سراسری امروز گفت: در کنکور سراسری امسال ۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب از استان گیلان با ترکیب ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد نام نویسی کردند که در مقایسه با پارسال ۱۲ درصد بیشتر است.

ارسلان دمیرچی گفت: صبح امروز در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۴ هزار و ۴۲۹ داوطلب شامل ۹ هزار و ۹۲۰ زن و چهار هزار و ۵۰۹ مرد با یکدیگر رقابت کردند.

وی گفت: صبح فردا هم ۵ هزار و ۶۸۲ نفر شامل ۳ هزار و ۷۵۳ زن و هزار و ۹۲۹ مرد در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند.

داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در استان گیلان در حوزه‌های شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال رقابت می‌کنند که نسبت به سال گذشته شهرستان‌های سیاهکل و ماسال اضافه شده است.

در سال‌های گذشته حوزه‌های آزمون، مراکز زیرمجموعه دانشگاه گیلان بود، اما امسال برای رعایت فاصله داوطلبان (رعایت فاصله فیزیکی به دلیل شرایط کرونایی) از ظرفیت دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، آموزش و پرورش و برخی موسسات آموزشی استفاده شده است.

۳۰۰ نفر از کارشناسان سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ در گیلان نظارت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار