نبنزیا: آمریکا همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است

تهران (پانا) - نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز در نشست شورای امنیت اعلام کرد که آمریکا همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است و باید فوراً به اجرای کامل آن بازگردد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نبنزیا: آمریکا همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرد: جایگزینی برای برجام وجود ندارد. همه طرف‌ها اکنون باید تمام توان خود را برای ازسرگیری این توافق به کار گیرند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنان خود در این نشست ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود نیز چنین درخواستی دارد. در عمل این بدان معناست که آمریکا باید فوراً به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام برگردد و طرف ایرانی بلافاصله به این گام‌ها واکنش نشان داده و تمامی اقدامات پیش از این برای توقف در اجرای وظایف بر اساس برجام را لغو کند.

وی در ادامه اضافه کرد: اتهامات همکاران غربی ما درباره برنامه موشک های بالیستیک ایران فاقد هر گونه پایه و اساس و واقعیت است. اینکه نماینده ایالات متحده که کشورش ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است، ایران را به نقض مفاد این قطعنامه متهم کند، کاملاً غیرقابل قبول است. اگر هدفتان دست یابی به توافق است، نباید وانمود کنید که ریشه همه مشکلات ایران است.

نبنزیا در اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۸ تصریح کرد: همه گام های ایران در متوقف کردن تعهدات برجامی خود، نقض ارادی توافق نیست؛ بلکه گام‌های تهران نوعی واکنش مشروع به عدم پایبندی آمریکا به این توافق است. متأسفانه هنوز در تصمیمات دولت پیشین آمریکا بازنگری نشده است و آنها در عمل سیاست فشار حداکثری (دوران ترامپ) علیه ایران را ادامه می‌دهند. واشنگتن همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکیدکرد: مسائل مربوط به امنیت منطقه خارج از چارچوب مذاکرات برجامی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار